English

هفته فرهنگی قم در شیراز به‌زودی برگزار می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از برگزاری هفته فرهنگی قم در شیراز در آینده نزدیک خبرداد.

هفته فرهنگی قم در شیراز به‌زودی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی نژاد امروز در اولین نشست تخصصی بررسی جایگاه فرهنگ و تمدن قم و شیراز در افق تمدن اسلامی ایرانی که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از انعقاد توافقنامه مشترک سه‌جانبه بین قم، شیراز و مشهد؛ نخستین هفته فرهنگی شیراز در قم در دهه کرامت سال جاری عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه هفته فرهنگی شیراز در قم در قالب سلسله برنامه‌های ادبی، نمایشگاه‌ها، نشست های تخصصی، تولید محتوا و غیره در حال برگزاری است، ابراز کرد: به‌زودی هفته فرهنگی قم در شیراز نیز برگزار خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: دو شهر قم و شیراز ازنظر فکری و محتوایی دارایی ویژگی‌های مشترکی بوده که این موضوع می‌تواند در سال‌های آینده منجر به همکاری و تعاملات مطلوب‌تری گردد.

به گفته وی، تقویت فرهنگ زیارت و رونق گردشگری مذهبی در کنار تبادلات فرهنگی و محتوایی از اهداف مهم و اصلی برگزاری هفته فرهنگی شیراز در قم است.

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: وجود حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیه و حضرت شاه‌چراغ علیه الاسلام، فرهنگ مهدویت و خانه ملاصدرا در قم از جنبه‌های ایجاد همکاری‌های مشترک بین این دو شهر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه