English

هفته‌های فرهنگی، روز و هفته قم را از مغفولیت و گم‌نامی خارج می‌کند

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: با اشاره به هفته فرهنگی قم و شیراز، گفت: هفته‌های فرهنگی، روز و هفته قم را از مغفولیت و گم‌نامی خارج می‌کند.

هفته‌های فرهنگی، روز و هفته قم را از مغفولیت و گم‌نامی خارج می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد طباطبایی‌نژاد در نشست رسانه‌ای تشریح برنامه و اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم به مناسبت دهه کرامت و برگزاری هفته فرهنگی شیراز در قم اظهار داشت: شهر قم در افق ۱۴۱۴ به عنوان یک جهان شهر دینی تعریف‌شده که یکی از الزامات آن ایجاد زیرساخت‌ها و اجرای برنامه‌های شاخص فرهنگی با هدف افزایش درآمدهای آینده فرهنگی و بهبود شاخص‌های فرهنگ عمومی به خصوص در حوزه شهروندی است.

وی با بیان اینکه رویداد فرهنگی قم و شیراز یکی از اقدامات مهم این سازمان در سال جاری است، ادامه داد: سال ۹۹ در قالب جلسه مشترک با مدیران شهرهای قم، شیراز و مشهد، توافقنامه‌هایی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، نمایشگاهی، همایش‌ها، اردوهای استارتاپی، معرفی محصولات فرهنگی و غیره منعقد شد که برنامه هفته فرهنگی شیراز در قم را می‌توان در هم تفاهم‌نامه تعریف کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم استفاده از ظرفیت هنرمندان شیرازی را از ویژگی‌های این برنامه دانست و تصریح کرد: هفته فرهنگی شیراز در قم روز سه‌شنبه ۱۷ خردادماه جاری در سالن جلسات شهرداری قم آغاز خواهد شد و در ادامه شهرداران این دو کلان‌شهر، به همراه برخی از مدیران شهری و اعضای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی قم و شیراز در آیین خطبه‌خوانی حرم مطهر، بازدید از موزه آستانه و افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی در میدان آستانه ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: عیادت از مرکز نگهداری سالمندان و کودکان بی‌سرپرست، برگزار سه محفل شعر به نام های گوهرشاد، مهر و ماه و نقد و شعر، برپایی کارگاه خوشنویسی در امامزاده موسی مبرقع(ع) با موضوع نگارش زیارت‌نامه حضرت فاطمه معصومه(س)، امامزاده موسی مبرقع(ع) و شاه‌چراغ(ع) و سایر برنامه‌های فرهنگی مانند اجرای سرود، تئاتر، پرده‌خوانی و غیره در قالب هفته فرهنگی شیراز در قم به اجرا در خواهد آمد.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه نشست تاریخ فرهنگ قم و شیراز با حضور اساتید برجسته تاریخ و فرهنگ از برنامه‌های دیگر این هفته فرهنگی است، یادآور شد: برگزاری چنین هفته‌هایی می‌تواند، به‌تدریج روز و هفته قم را از حالت مغفولیت و گمنامی کنونی حاکم بر آن خارج کرده و زمینه شکوفایی ظرفیت‌های پرشمار آن را فراهم نماید.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهر شیراز ظرفیت بالایی در مسافران حوزه خلیج فارس دارد که می‌تواند زمینه رونق گردشگری در قم با همکاری‌های متقابل را ایجاد کند؛ قم نیز یکی از شهرهای شاخص کشور در جذب گردشگران میلیونی زیارت است.

وی در ادامه با اشاره به برخی برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم به مناسبت دهه کرامت، اظهار داشت: همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) ویژه‌برنامه‌های متنوعی در قالب‌های مختلف هنری مانند سرود، نمایش و تئاتر برای استقبال و بدرقه مسافران راه‌آهن قم به اجرا در آمده که تا سالروز میلاد امام رئوف(ع) تداوم خواهد داشت.

به گفته طباطبایی‌نژاد، نمایشگاه عکسی با موضوع دهه کرامت از آثار هنرمندان در خصوص حرمین شریفین امام رضا(ع)، شاه‌چراغ(ع) و حضرت معصومه(س) در نگارستان اشراق برپا و تا پایان دهه کرامت ادامه دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: کارگاه نمایشنامه‌نویسی بانوی کرامت با هدف تولید محتوای تولید تئاتر، نمایش‌نویسی و سایر عرصه‌ها که هم‌اکنون ضعف زیادی در آن‌ها احساس می‌شود، برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد: به مناسبت دهه کرامت همچنین نمایشگاه عکس در نگار گذر صفاییه، تورهای قم‌گردی برای جامعه هدف کودکان ایتام، نورافشانی و برگزاری استیج‌های شادی در بوستان‌های شهری در حال انجام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه