English

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی تونل جمهوری قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی تونل جمهوری قم خبر داد.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی تونل جمهوری قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت احداث پروژه تونل جمهوری اسلامی اظهار داشت: یکی از پروژه‌های شاخص شهر قم پروژه تونل جمهوری در حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام بوده که در سال گذشته با توجه به معارضات پیشرفت مناسبی داشته و ۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سال گذشته در این پروژه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با تجمع هزینه‌ها برآوردها بر این بوده که نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه این پروژه باشد تصریح کرد: تا امروز حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد و ثبت سند مالی این پروژه بوده است که اصل سازه این پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بخش عمده سازه تقریباً تمام‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ابراز کرد: ۸۰۰ متر طول این پروژه بوده که ۴۰۰ متر آن پوشیده است؛ بزرگ‌ترین مشکل این پروژه معارضات تأسیساتی بوده که جابجایی و اصلاح شبکه تأسیسات باید طوری انجام می‌شد که در روند زندگی مردم اختلالی پیش نمی‌آمد که بخش اعظمی از جابجایی و اصلاح معارضات تأسیساتی بدون اینکه مشکلی برای استفاده مردم به وجود آمده انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای عرشه اصلی عملیات خاک‌برداری هفت بخش کامل انجام‌شده است عنوان کرد: قبل از عید مرحله آخر بتن‌ریزی انجام و در تعطیلات نوروز عملیات خاک‌برداری انجام شد که در حال حاضر در مرحله آخر هستیم که هم‌زمان با آن اجرای دیواره سازی انجام می‌شود.

حلوایی‌زاده اضافه کرد: در اتمام تونل در این پروژه بحث تملک املاک باقی‌مانده را داریم که کوچه ۳۹ و ۴۱ خیابان سواران است که چند پلاک انتهایی تملک شده و باقی‌مانده را نیز شهرداری منطقه در حال رایزنی برای تملک است که باید زودتر عملیاتی شود تا بتوانیم محور مستقیم را شروع به کار کنیم، زیرا درواقع جابجایی تأسیسات و زیرسازی نیز باید زودتر انجام شود.

وی یادآور شد: نازک‌کاری تونل تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و قرارداد روشنایی تونل هم در مرحله انجام است، مدیریت شهری مصمم است که در نیمه اول سال جاری ۱۰۰ درصد این پروژه را به اتمام برساند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه تشکر ویژه و عذرخواهی از کسبه پیرامون این پروژه داریم که به‌هرحال در حال انجام کاسبی بوده و محدودیت‌هایی برای آنان ایجادشده است، اظهار داشت: امیدوار هستیم با تلاشی که می‌شود با افتتاح و بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پروژه شهری محدودیت‌هایی که مردم دچار شدند، جبران شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه