English

افتتاح پروژه توسعه شبکه فیبرنوری «FTTx» در قم

پروژه توسعه شبکه فیبرنوری «FTTx» با سخنرانی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی بصورت آنلاین در دو استان قم و خراسان رضوی افتتاح شد.

افتتاح پروژه توسعه شبکه فیبرنوری «FTTx» در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، پروژه توسعه شبکه فیبرنوری «FTTx» با سخنرانی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی بصورت آنلاین در دو استان قم و خراسان رضوی افتتاح شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم در بخشی از این آیین، با اشاره به پروژه توسعه شبکه فیبرنوری در قم، بیان داشت:  این افتتاح نقطه آغازی در تولید محتوای ایرانی اسلامی و ارائه فناوری ها و خدمات با سرعت بالا در این استان خواهد بود.

جواد غلامپور با اشاره به زیرساخت های انجام شده جهت توسعه شبکه فیبرنوری در قم، گفت: در مسیر توسعه این شبکه مهم در این استان شهرداری، شرکت مخابرات و توسعه زیرساخت همکاری زیادی با مجموعه استان داشتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم نیز در ادامه این آیین، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی، شهرداری و شرکت ارتباطات زیرساخت در تخصیص اعتبارات لازم جهت توسعه شبکه فیبر نوری همکاری قابل توجهی داشتند.

محمدرضا گروسی اضافه کرد: شهرداری در توسعه زیرساخت نسل جدید ارتباطات که از بستر فیبرنوری انجام می شود نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

مدیرعامل گروه شرکت های شاتل نیز در ادامه این جلسه، ابراز داشت: توسعه شبکه فیبرنوری از ۴ سال گذشته در شهر قم آغاز شده است.

احمدرضا نخجوانی ادامه داد: با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی تمام پروژه انجام شده در قم تحت پوشش فیبرنوری رفته است.

وی با بیان اینکه این پروژه بصورت همزمان در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و قم در حال انجام است، گفت: تلاش می شود تا شبکه فیبر نوری تا ۶ ماه آینده تمام شهر قم را تحت پوشش کامل قرار دهد.

مدیرعامل گروه شرکت های شاتل با تاکید بر اینکه در شبکه فیبرنوری سرعت واقعی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، یادآور شد: در پروژه فیبر نوری شهرداری ها نقش اساسی دارند و امید می رود نگاه شهرداری قم در ایجاد زیرساخت شهر هوشمند در شهرهای دیگر نیز عملیاتی شود.

در قالب این پروژه توسعه شبکه دسترسی ثابت مبتنی بر فیبر نوری با ارائه نیم میلیون پورت فیبر نوری از برنامه ۳ ساله واگذاری ۲۰ میلیون پورت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  کلید زده شد.

اینترنت بر بستر فیبر نوری نوعی از اتصال به پهنای باند اینترنت است که تجربه سرعت به میزان ۱۰۰ مگابیت تا یک گیگابایت بر ثانیه را برای کاربران رقم می‌زند و زیرساخت اولیه برای توسعه شهر هوشمند تلقی می‌شود.

فناوری فیبر نوری سال‌هاست در کشورهای توسعه‌یافته جایگزین خطوط مسی قدیمی‌تر شده‌اند.

 در این آیین، تست سرعت ۹۰۰ بیت بر ثانیه در قم با موفقیت انجام شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه