English

برپایی فضای دوستدار کودک در قم

معاون هلال احمر قم از برپایی فضای دوستدار کودک در قم خبرداد.

برپایی فضای دوستدار کودک در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمد مصباحی در گفت‌وگویی اظهار داشت: فضای دوستدار کودک(CFS) محیطی ‌است که در آن کودکان در گروه سِنی خاص امکان استفاده از بازی‌های ساختار یافته، سرگرمی‌ها و فعالیت‌های آموزشی را دارند و در این فضا این امکان فراهم می‌شود تا کودکانی که در معرض آسیب یا خطر هستند شناسایی شده و فرآیند ارائه خدمات مورد نیاز آن‌ها تسهیل شود.

همچنین اضافه کرد: خدماتی که در فضای کودک ارائه می‌شود شامل آموزشی، بهداشتی، تغذیه‌ای، حمایت‌های روانی اجتماعی و سایر خدمات موردنیاز کودک وابسته به عملکرد عادی آن است.

مصباحی ادامه داد: هدف از اجرا و برپایی این فضا این است که کودکانی که در شرایط اضطراری و بحرانی هستند، در محیطی اَمن جمع شده و از آن‌ها حمایت شود و خدمات موردنیازشان را به راحتی به دست بیاورند.

معاون هلال احمر قم بیان کرد: به مناسبت شب یلدا،  فضای دوستدار کودک برای کودکان در معرض آسیب با هدف ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، حمایتی‌، روانی اجتماعی با حضور اعضای جوانان فعال هلال احمر، تعدادی از روانشناسان و تسهیلگران فضای دوستدار کودک و بیش از ۵۰ کودک مناطق حاشیه‌نشین استان برپا و بخش‌های مختلفی از جمله شعرخوانی، آموزشی، اجرای گروه تئاتر و موسیقی، مسابقه خوانندگی، نقاشی روی صورت،بازی دوز و مسابقه دارت اجرا شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه