English

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار

شهردار قم در پیامی فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک گفت.

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام سید مرتضی سقائیان نژاد به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حضرت زینب سلام الله علیها به زیبایی زینت پدربودن را تجسم بخشید و این سلسله جبال صبر به خوبی، امام حسین علیه السلام و حقانیت راهش را شناخت و حمایت نمود و مفسر عینی بر این فراز نورانی إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَهُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ گردید به گونه‌ای که صبر وشکیبایی؛ ادبیات گفتاری و رفتاری خودش را از مکتب ایشان درس آموزی نمود و چنان دریای صبر این اسوه پایمردی، جلوه‌گری می‌کند که استقامت، جرعه‌نشین بزم کوی این بانوی صبر شد و با گفتن و ما رایت الا جمیلا، صابران به صبرش اقتدا و نماز پایمردی را به شکیبائی‌اش اقامه نمودند و چنان خوش درخشید که هر جا نام امام حسین است؛ خیمه رسالت و صبر حضرت زینب بهدخوبی نمایان می‌گردد.

نبض سلامت جامعه، ضربان قلب پرستار است و این همیاری که از بدو تولد تا آسمانی شدن در بالین است؛ با لباس سفیدش، حوله‌ی احرام خدمت به تن کرده و دائما در طواف خلق الله موجب رضایت حق تعالی شده و به زیبایی در زمره‌ی مجاهدان فی سبیل الله می‌درخشد و پیوستی برای بهبودی بوده و بهترین‌ها راهدیه می‌دهد به دردمندان، سلامتی داده و بالا رفتن دستان را برای شکرگزاری موجب می‌گردد.

پرستار با اخلاق و امید آفرینی بیماری‌های جسمی و آلام روحی و روانی بیماران را کاهش داده و انیسی خوش جلیس است. جنس کارش، پیشگامی مبارزه و مجاهدت درتمامی جبهه‌های حفظ سلامتی و تندرستی است.

گرچه بین توان و تعهد پرستاران هم خوانی وجود ندارد. توانشان محدود اما تعهدشان به اندازه شانشان نامحدود است اما بدون هیچگونه توقع وچشم داشتی چراغ سلامتی و سلامتی جامعه را روشن نگهداشته‌اند و با کیفیت کارخود، کمبود‌ها را به خوبی جبران می‌کنند.

پنجم جمادی الاول سالروز میلاد باسعادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) فرصتی برای تبریک وتقدیر است و جای دارد تا یاد کنیم از همه‌ی پرستاران؛ مدافعان سلامت عزیزی که آسمانی شده‌اند و فیض شهادت نصیبشان گردیده و همچنین تقدیری کنیم از پیش کسوتان و مدافعان این عرصه خدمت که صحنه گردان جهاد و دلدادگی هستند.

یادی می‌کنیم از سیدالشهداء مدافعان حرم؛ حاج قاسم عزیز و شهدای دفاع از حریم حرم؛ دلباختگانی در قامت علویون، فاطمیون و زینبیون که فدایی بارگاه نورانی و جایگاه والای دخت امامت و بانوی عفیفه حضرت زینب کبری علیهاالسلام گردیدند.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه