English

آغاز عملیات اجرایی خانه موزه دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری‌زاده

عملیات اجرایی خانه موزه دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری‌زاده آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی خانه موزه دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری‌زاده

به گزارش خبرگزاری موج قم، در پی اعلام هفته‌ی گذشته سقائیان نژاد شهردار قم در خصوص احداث خانه موزه دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور، شهید محسن فخری‌زاده، عملیات اجرایی این خانه موزه و مراسم یادبود و بزرگداشت با حضور خانواده و بستگان آن شهید برگزار خواهد شد. این خانه موزه که مقرر است در محل خانه پدری شهید فخری‌زاده در شهر قم احداث شود، شامل بخش‌های متنوعی خواهد بود و در قالب تولیدات فرهنگی و هنری به معرفی ابعاد مختلف و سیره‌ی زندگی آن شهید پرداخته خواهد شد.

هم‌زمان با آغاز اجرای عملیات عمرانی، فضاسازی و بازسازی ابنیه این خانه موزه، فرآیند انجام مطالعات و پژوهش‌های تاریخی و علمی برای محتوای قابل‌ارائه در این خانه موزه نیز آغاز خواهد شد.

شهید محسن فخری‌زاده که در آذرماه ۱۳۹۹ در عملیات پیچیده‌ای توسط عوامل وابسته به رژیم صهیونیستی ترور و به شهادت رسید از متولدین شهر قم و تربیت‌یافته خاستگاه نهضت انقلاب اسلامی بود که در زمان حیات خود فعالیت‌ها و دستاوردهای زیادی در زمینه‌های گوناگون ازجمله علمی، پژوهشی، پزشکی، نظامی، هسته‌ای، دفاعی فلسفی، عرفانی و ادبی از خود به یادگار گذاشت.

شهرداری قم بر اساس وظایف و مأموریت‌های خود در قبال اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پس از اجرای موفقیت‌آمیز پروژه خانه موزه شهیدان زین‌الدین و افتتاح این مرکز، احداث چندین خانه موزه از شهدای شاخص شهر قم را در دستور کار دارد و پس از شهادت شهید محسن فخری‌زاده و با جلب نظر موافق خانواده این شهید، احداث این خانه موزه نیز در دستور کار قرار گرفت.

مراسم یادبود و آغاز عملیات اجرایی خانه موزه دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری‌زاده نهم آذرماه ۱۴۰۰ پس از اقامه فریضه‌ی مغرب و عشا و در مسجد باب‌المراد در محله زندگی آن شهید برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه