English

یکی از بهترین رسانه‌های صدور انقلاب دفاع مقدس است

مدیر موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: یکی از بهترین رسانه‌های صدور انقلاب دفاع مقدس است.

 یکی از بهترین رسانه‌های صدور انقلاب دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام شیخ محمود رجبی در دیدار مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس اظهار داشت: موضوع دفاع مقدس از جمله در حوزه‌ نشر گنجینه‌ پربهایی‌ است که هر قدر آبدیده ‌شود گوهرهای ناب جدیدی در آن کشف می‌گردد و زمینه‌های آن گسترده و جذاب‌تر می‌شود.

وی افزود: استقبال از کتاب‌های دفاع مقدس به خصوص مرهون جاذبه‌ درونی این آثار و مبتنی بر واقعیات عینی و ارزش‌های والای اسلامی‌ و انسانی‌ است. صرفاً هم جاذبه نیست، سازندگی‌ که این آثار دارد بی‌نظیر است. هر تحولی که بخواهد در جامعه رخ دهد نیازمند ارتقاء بعد معرفتی جامعه است و باید بینش‌های درست در جامعه نهادینه شود و نیز بعد انگیزش‌ها و ابعاد عاطفی آن و آثار دفاع مقدس هر دو را دارد.

مدیر موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: همه مفاسد، ناشی از خلا بعد معرفتی درست و بعد عاطفی صحیح ناشی می‌شود. آثار دفاع مقدس هم بعد معرفتی درست دارد و هم واجد بعد عاطفی سازگار با فطرت و فرهنگ دینی و ارزش‌های والای انسانی‌ است. بنابراین یک امری که به نظر می‌رسد بخصوص در نظام مقدس جمهوری اسلامی از رسالت اصلی نظام سرچشمه می‌گیرد؛ ترویج فرهنگ دفاع مقدس و از جمله نشر آثار دفاع مقدس است که مجمع ناشران دفاع مقدس در پی چنین رسالتی است، باید تقویت شود و هم فراگیر باشد و به لحاظ مخاطب همه‌ سطوح جامعه را فرابگیرد؛ نشر دفاع مقدس ویژه گروه خاصی نیست. از کودکان تا نخبگان و فرهیختگان باید با این فرهنگ آشنا شوند؛ حیات طیبه‌ای که نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌خواهد محقق کند باید با فراگیری اینچنینی باشد.

حجت الاسلام رجبی افزود: بعد جهانی آن بسیار مهم است. ما اگر امروز بخواهیم فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر صدور انقلاب را محقق کنیم، یکی از بهترین رسانه‌ها، فرهنگ دفاع مقدس است. البته موضوع دولت‌های مستکبر و مزدوران استکبار امر جداگانه‌ای است، ولی مردم و ملت‌ها طبق آن فطرت پاکشان تشنه‌ این مطالب‌اند. می‌دانیم غربی‌ها رمان‌هایی نوشته‌اند که فاقد محتواست ولی به لحاظ هنریکاری کرده‌اند که قدرت جذب دارد تا حدی که در کشور ما هم برخی از این رمان‌ها جا پیدا کرده است. اگر ما بتوانیم این محتوای غنی دفاع مقدس را در قالب بسیار جذاب و مترقی عرضه کنیم مطمئناً همه‌ فرهنگ‌های دیگر را تحت الشعاع قرار می‌دهد. 

وی گفت: غلبه مکتب اسلام بر همه‌ مکاتب به عنوان رسالت پیامیر و فرموده قرآن، بدون شک فرهنگ دفاع مقدس چنین ظرفیتی را دارد. و اگر در عرصه‌ بین‌الملل پشتیبانی‌های لازم و کار بشود در واقع ما توانسته‌ایم زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) شویم. آنقدر ظرفیت این حوزه بالاست و آنقدر تنوع دارد و غنی هست که هرگروه و پیرو هر مکتبی را می‌تواند جذب کند. لذا به نظر باید در محتوا هم فراگیری را لحاظ کنیم. خانواده‌های شهدای ما، خانواده‌های جانبازان و ایثارگران ما ناگفته‌هایی دارند که باید ثبت شود و واقعاً هم اینها زندگی‌سازند، واقعاً انسان‌ساز هستند.

حجت الاسلام رجبی ادامه داد: آن طرف قضیه هم در داخل کشور، شهرداری‌ها، باید به گونه‌ای عمل کنند که هرچه نگاه می‌کنید جلوه‌ این حضور باشد. شهدای ما، زندگی آنها، ارزش‌های آنها و خصلت‌های آن‌ها دیده شود. گاهی یک جمله‌ یک شهید می‌تواند ده‌ها نفر را متحول کند. شهرداری‌ها باید این را جزء رسالت خودشان بدانند که شهدا حضور داشته باشند. معتقدیم اگر شهیدان زنده هستند - که واقعاً هم زنده هستند- خودمان هم یک وظیفه داریم که اینها را زنده نگه داریم. بدانیم اگر ناسپاسی کردیم از حیات شهدا محروم خواهیم ماند. آنها حیاتشان را دارند، ولی جامعه‌ ما محروم می‌شود. این کاری است که وظیفه‌ همه‌ ماست. شهرداری‌های ما بخصوص در کلانشهرها باید یک واحدی برای این امر تشکیل دهند و در سایه‌ او شهر را واقعاً شهر شهدا، جبهه و دفاع مقدس کنند.

مدیر موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: یک نقش مهم این نمادها و آثار، این است که نسل آینده ما را رشد می‌دهد و این خیلی مهم است. دشمنان می‌دانند که این چه نقشی دارد و هم برای تخریب و تحریف و به فراموشی سپردنش برنامه‌ریزی دارند و در پی آن هستند تا مدتی بگذرد و افراد نسبت به آن بیگانه و غافل شوند. حتماً دشمنان ما برنامه‌ دارند. ما باید تمام تلاشمان را به کار ببندیم، کارهای آنها را رصد و سپس مقابله و برنامه‌ریزی کنیم. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه