English

تحقق وعده‌های شهردار قم در افتتاح پروژه‌های هدف گذاری شده ۱۴۰۰ در مسیر توسعه شهر

در هفته‌ای که گذشت تعدادی از پروژه‌های شهری در طرح “قم در مسیر تحول” تا مرداد 1400 به بهره‌برداری رسید و قرار است دیگر پروژه‌های هدف‌گذاری شده نیز تا مردادماه به سرانجام برسد.

تحقق وعده‌های شهردار قم در افتتاح پروژه‌های هدف گذاری شده 1400 در مسیر توسعه شهر

به گزارش موج از قم، وعده‌های شهردار قم در افتتاح پروژه‌های هدف گذاری شده 1400 در مسیر توسعه شهر در حال تحقق است و به گفته شهردار قم، افتتاح این پروژه‌های هفتگی تا مرداد امسال نیز ادامه دارد.

دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم در خصوص تحقق این وعده‌ها در جهت جلب اعتماد و رفاه شهروندان اظهار داشت: در برنامه‌های هفتگی پروژه‌های شهرداری با عنوان " قم در مسیر تحول "، افتتاح 72 پروژه با اعتبار هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری شده بود که این پروژه‌ها یکی پس از دیگری در حال بهره‌برداری است.

شهرداری قم

یکی از پروژه‌های مهم بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح جعفریه و آغاز عملیات اجرایی پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی به شمار می‌رود که شهردار قم در این باره عنوان کرد: در سال 99 بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه عمرانی و شهری در مقاطع مختلف ازجمله هفته دولت، دفاع مقدس، دهه کرامت و دهه ولایت به بهره‌برداری رسیده است.

وی در تشریح اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح جعفریه تصریح کرد: این پروژه بزرگ براساس مطالبات مردم در سال ۹۶ کلید خورد و در ادامه دو کیلومتر مسیر به سمت ریل راه‌آهن ساماندهی شد، همچنین پس‌ازآن رمپ و لوپ‌ها ساماندهی و تقاطع در تیرماه به بهره‌برداری رسید.

سقاییان نژاد در مورد عملیات تقاطع غیرهمسطح ورودی قم از سمت جعفریه با عنوان "تقاطع سلام" نیز توضیح داد: عملیات عمرانی این تقاطع نیز از مردادماه ۹۸ آغاز شد و با هزینه ای بالغ بر 14میلیارد و پانصد میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

وی در مورد آغاز عملیات اجرایی ساخت پیاده راه آیت الله مرعشی نجفی خاطرنشان کرد: این پیاده راه با هدف آرام سازی محیط پیرامونی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجرایی می‌شود و با هزینه‌ای بالغ بر 14 میلیارد و 800‪ میلیون تومان در 9 ماه آینده افتتاح خواهد شد.

سیدابوالفضل میریک امامی مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم نیز در مورد احداث تقاطع غیرهمسطح در ورودی غربی قم عنوان کرد: این طرح یکی از موثرترین پروژه‌های عمرانی شهر قم است، چرا که این نقطه یکی از پرترافیک‌ترین و حساس‌ترین نقطه شهری به شمار می‌رفت و همواره به عنوان دغدغه مدیریت شهری و مجموعه استان محسوب می‌شده است.

وی بیان کرد: این مسیر یکی از شاهراه‌های اصلی و مواصلاتی استان‌های شمالی و غربی بوده و امکان انسداد کامل مسیر برای اجرای پروژه‌ها وجود نداشت و با همکاری پلیس راهور به دفعات انحراف ترافیک و محدودیت‌های ترافیکی انجام شده تا پروژه عملیاتی شود.

با توجه به پیگیری شورای اسلامی شهر قم در خصوص اتمام برخی از پروژه‌های شهری تا مردادماه به نظر می‌رسد عزم مدیریت شهری در تحقق اهداف تعیین شده در این بازده زمانی به خوبی عزم شده و خبرهای خوبی در راه است.

به گفته محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم ادامه طرح جامع مصوب هسته مرکزی شهر به‌منظور آرام‌سازی ترافیک و یا حذف ترافیک خودرو و اولویت دادن به مسیر پیاده محور از جمله اهداف این تقاطع است.

وی در مورد این طرح مهم گفت: پروژه‌هایی که در مرکز شهر بوده به‌طور یقین می‌تواند نقش بسیار مؤثری در مجموعه پیرامون حرم مطهر به‌عنوان نگین این شهر داشته باشد.

به گفته برخی از بزرگان از جمله آیت‌الله سید محمد سعیدی در افتتاح طرح‌ها، اجرای این پروژه‌های شهری و عمرانی نقش مهمی در محرومیت‌زدایی دارد و یک خط راهبردی مهمی برای شهر و شهروندان است.

وی در آئین افتتاح این پروژه‌ ها توصیه کرد مدیران شهری تلاش کنند کارهایی که شروع می‌شود باقی نماند، در این خصوص  برخی کارها روی زمین‌مانده است و مردم نیز حوصله نداشته و انتظار دارند به سرانجام برسد.

امید است اجرای این طرح‌ها در روان‌سازی ترافیک در شلوغ‌ترین نقطه ترافیکی قم با افتتاح تقاطع غیرهسمطح سلام ساماندهی شود، با توجه به اینکه به گفته مدیران پیش‌بینی اعتبار برای اجرای این طرح ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است و برنامه زمان‌بندی تا پایان سال تعیین شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه