English

ارتباط شهرداری با نظام‌مهندسی و دفاتر ثبت‌اسناد رسمی در قم الکترونیکی شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از الکترونیکی شدن ارتباط شهرداری با نظام‌مهندسی و دفاتر ثبت‌اسناد رسمی در قم خبرداد.

ارتباط شهرداری با نظام‌مهندسی و دفاتر ثبت‌اسناد رسمی در قم الکترونیکی شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، کوروش محمد حسینی حرکت به سمت شهر هوشمند و الکترونیکی شدن خدمات شهرداری را یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری دانست و اظهار داشت: طراحی سامانه قم‌یار باهدف کاهش مراجعات شهروندان به شهرداری و تسهیل فرایند کار طراحی‌شده و امیدواریم تا پایان سال جاری بیش از ۸۰ درصد بروکراسی اداری در شهرداری قم الکترونیکی شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم حوزه شهرسازی را یکی از پیچیده‌ترین بخش‌ها دانست و افزود: به علت ارائه خدمات گسترده در حوزه شهرسازی و ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای مختلف مانند سازمان نظام‌مهندسی، دفتر اسناد رسمی این حوزه بیشترین چالش را درحرکت به سمت الکترونیکی شدن، دارد.

وی از الکترونیکی شدن ارتباط با سازمان نظام‌مهندسی به‌صورت ۱۰۰ درصدی خبر داد و گفت: در حال حاضر بعد از ثبت درخواست‌ها در حوزه شهرسازی، ارتباط با سازمان نظام‌مهندسی نیز تقریباً الکترونیکی شده و مهندسین ناظر نیاز نیست برای ثبت گزارش به شهرداری مراجعه کنند.

محمد حسینی ادامه داد: ارسال نقشه‌ها به شهرداری و نظام‌مهندسی و همچنین مرحله استعلام دفاتر اسناد رسمی از شهرداری نیز از مرحله درخواست تا پاسخگویی به‌صورت الکترونیکی بوده مگر در مواردی که سند ملک مشکل داشته که به‌صورت پیامکی به کاربر اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی از ثبت ۵۰ درصدی درخواست‌ها در سامانه قم‌یار توسط شهروندان خبر داد و خاطرنشان کرد: تقریباً ۵۰ درصد شهروندان خود مراحل ثبت درخواست را از طریق گوشی‌های همراه انجام داده و ۵۰ درصد دیگر نیز از طریق دفاتر خدمات الکترونیک درخواست‌های خود را ثبت می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی