English

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم:

پیاده‌سازی شهر هوشمند خلاق از اهداف مهم مدیریت شهری قم است/مقاله علمی «تبیین مدل مفهومی شهر هوشمند با نگاه به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با رویکرد عملیاتی» ارائه شد

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم گفت: پیاده‌سازی شهر هوشمند خلاق از اهداف مهم مدیریت شهری قم است.

پیاده‌سازی شهر هوشمند خلاق از اهداف مهم مدیریت شهری قم است/مقاله علمی «تبیین مدل مفهومی شهر هوشمند با نگاه به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با رویکرد عملیاتی» ارائه شد

همایون یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار موج در قم در خصوص راهبردهای اساسی مدیریت شهری در تحقق شهر هوشمند اظهار داشت: در راستای تحقق هدف ایجاد  شهر هوشمند خلاق بر اساس اصول علمی جهت بهره‌مندی مناسب شهروندان شهر مقدس قم و زائران حضرت فاطمه معمومه ( س) گام های بلندی برداشته شده است.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم افزود: از فواید اجرای این امر مهم در کنار  پیاده‌سازی زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری ، گروه اندیشه‌ورز پیشرفت شهر هوشمند  قم  توسط ستاد شهر هوشمند شهرداری از سال ۱۳۹۷ با تمرکز بر بومی‌سازی مدل  هوشمند سازی  شهر آغاز به کار کرد.

وی در مورد فعالیت‌های این گروه تصریح کرد:این گروه با تاکید بر نظریه‌پردازی بومی شهر هوشمند برای یک شهر ایرانی اسلامی و تمرکز بر تبیین مدل مفهومی برای تئوریزه‌ نمودن مراحل اجرایی شهر هوشمند در ایران با تمرکز بر شهر قم، توانسته است تا با نگاه به سند الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت، دستیافته‌های مفهومی و پیشنهادات اجرایی را با بالاترین سند توسعه کشور هماهنگ سازد.

یزدان پناه بیان کرد: همچنین توانسته مجموعه یافته‌های خود را در مقاله ای تحت عنوان «تبیین مدل مفهومی شهر هوشمند با نگاه به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با رویکرد عملیاتی» در دهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه و منتشر نماید.

وی عنوان کرد: در این مقاله که با حمایت شهردار محترم قم دکتر سقاییان نژاد و همراهی اعضای گروه اندیشه ورز پیشرفت شهر هوشمند قم تهیه شد توسط آقای دکتر کاوه امین دبیر گروه اندیشه ورز در این کنفرانس ملی ارائه شد.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم خاطرنشان کرد: تجربیات ارزنده اجرایی در مدیریت شهری در کنار توجه به مبانی نظری مربوط به مدل سازی دست به دست هم داده است تا امکان پیاده‌سازی شهر هوشمند مناسب با اقتضائات شهر در لایه زیستی و ملموس شهروندی در شهر قم فراهم گردد.

وی یادآور شد: این مقاله تخصصی در جهت تشریح شاخص‌های شهر هوشمند  در کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه تحت عنوان تبیین مبانی ایران‌شناختی و بایسته‌های اجرا در حوزه آمایش، ارایه شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه