English

طرح هوشمندسازی در ۱۰ چهارراه شهری قم اجرا می‌شود

مدیر مرکز کنترل ترافیک هوشمند شهرداری قم از اجرای طرح هوشمندسازی در ۱۰ چهارراه شهری قم خبرداد.

طرح هوشمندسازی در ۱۰ چهارراه شهری قم اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا کنگرانی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی تقاطع‌های شهری اظهار داشت: هوشمندسازی ۱۰ چهارراه در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قرار گرفته و در حال حاضر نیز اجرای نخستین طرح عملیات هوشمندسازی با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری به‌عنوان پایلوت در چهارراه معصومیه(س) اجرا شد.

وی ابراز کرد: براساس اجرای این طرح، برق پشتیبان برای چراغ‌های راهنما پیش‌بینی‌شده و چراغ‌های آن نیز به ۲۴ ولت تبدیل‌شده تا در پی نوسانات و قطعی برق که اتفاق می‌افتد، کمتر شاهد خرابی چراغ و همچنین به وجود آمدن اتصالات در پایه آن و برق‌گرفتگی باشیم.

مدیر مرکز کنترل ترافیک هوشمند شهرداری قم تصریح کرد: در راستای هوشمندسازی چهارراه‌ها، برای برق چراغ‌ها از سیستم انرژی خورشیدی استفاده‌شده به‌طوری‌که در مدت ۱۰ ساعت توان و انرژی در روز را داشته و در شب نیز باطری‌ها هشت ساعت پشتیبانی می‌کند.

وی به دیگر مزایای طرح هوشمندسازی چهارراه‌های شهری قم اشاره کرد و افزود: امکان مدیریت چراغ‌های راهنما از راه دور به‌منظور سبزکردن چراغ در مواقع ضروری برای عبور خودروهای امدادی و همچنین خارج کردن آن‌ها از سرویس دیگر مزایای اجرای طرح هوشمندسازی چهارراه‌هاست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه