English

آیت‌الله علوی گرگانی:

در بی‌سوادی، هزاران درد و گرفتاری نهفته است/یکی از حربه‌های مهم دشمن، سوء استفاده از ناآگاهی در جامعه است

یکی از مراجع تقلید شیعه گفت: در بی‌سوادی، هزاران درد و گرفتاری و آسیب نهفته است.

در بی‌سوادی، هزاران درد و گرفتاری نهفته است/یکی از حربه‌های مهم دشمن، سوء استفاده از ناآگاهی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با وی به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه اظهار داشت:از تلاش سواد آموزان، گزارشات خوبی ارائه شده است که کاری بسیار با ارزش بود.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون رشد زیبایی در سواد آموزی داشته ایم و برخی از تشکیلات در عرصه‌های علمی موفق بوده‌اند که سوادآموزی یکی از این نهادهاست.

وی تصریح کرد: در آن زمان اکثریت مردم سواد لازم را نداشتند و امروز 97 درصد باسواد در قم بسیار رقم خوبی است و این چند درصد باقی مانده را نیز باید باسواد کرد تا به مرور در کشور هیچ بی سوادی نداشته باشیم.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: نکته اساسی در سوادآموزی این است که یکی از حربه‌های مهم دشمن، سوء استفاده از ناآگاهی در جامعه است، پس رسالت مهمی بر عهده سوادآموزی است.

وی عنوان کرد: در بی‌سوادی، هزاران درد و گرفتاری و آسیب نهفته است و تشخیص امورات خیر و بد برای افراد بی سواد به سختی انجام می شود، در حالی که سواد در همه رشته ها به انسان اگاهی می دهد و مانع از سوء استفاده دشمنان از افراد بی‌سواد و ناآگاه می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در روایات و اخبار آمده است که دشمن ترین دشمنان، نادانی است و انسان جاهل همانند نابیناست و راه را نمی بیند، اما فرد آگاه دارای قدرت تشخیص است و راه سعادت را بهتر پیدا می کند.

وی گفت: باید لذت سواد آموزی را به مردم بچشانیم و سوادآموزی رنگ و بوی بهتری بگیرد و به جایی برسیم که بی سوادی نداشته باشیم، در گذشته افراد زیادی بدون سواد بودند اما امروز توانسته اند آگاهی پیدا کنند.

این مرجع تقلید شیعه عنوان کرد: سواد نعمت بزرگی است و به پیامبر فرمودند بخوان و خواندن سواد می خواهد و ما پیرو مکتبی هستیم که در آن، سواد دارای اهمیت زیادی است، از افتخارات بشریت، سواد است، سواد نور و روشنایی و بینایی است و انسان می‌تواند همه چیز را به خوبی ببیند.

وی تصریح کرد: ظلمت و تاریکی با نور یکی نیست و بهترین خدمت به جامعه، اگاهی بخشی و سواد آموزی است تا مردم خوب و بد را بدانند و پیرو دین و ولایت باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه