English

معاون سوادآموزی قم در ارتباط تصویری با وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

امضای ۱۸ توافق نامه و تفاهم نامه اجرایی و عملیاتی استانی/ تهیه و تولید ۵۰۰ فیلم آموزشی و انتشار آن در فضای مجازی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از امضای ۱۸توافق نامه و تفاهم نامه اجرایی وعملیاتی با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باهدف شتاب بخشی فعالیت‌ها و برنامه‌های سواد آموزی خبر داد.

امضای ۱۸ توافق نامه و تفاهم نامه اجرایی و عملیاتی استانی/ تهیه و تولید ۵۰۰ فیلم آموزشی و انتشار آن در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا در ارتباط تصویری با وزیرو معاونین آموزش و پرورش، مدیران کل و معاونین سوادآموزی استان های کشور ضمن گرامیداشت یاد وخاطره امام خمینی(ره) و شهدای فرهنگی ودانش آموز و سوادآموزی  چهلمین سالگرد هفته دفاع اظهارکرد: بنده گزارش فعالیت های این معاونت را در استان قم با تأکید بر دو محور «حفظ سلامت وبهداشت» و «حفظ آموزش وتداوم آموزش ها» ارائه می کنم.

وی با اشاره به فعالیت های سوادآموزی در موج اول و دوم شیوع کرونا افزود: در این ایام حفظ سلامت و بهداشت آموزش دهندگان وسواد آموزان از برنامه های اولویت دار و مهم این معاونت یاد کرد و به حفظ آموزش و تداوم آن اشاره کرد بطوریکه تلاش معاونت سواد آموزی استان برای تحقق شعار آموزش برای همه و همه برای آموزش و سواد آموزی جامعه محور به عنوان یک مهارت اجتماعی را مطرح و پیگیری شد.

حجت الاسلام قاسمی نیا گفت: اطلاع رسانی به آموزش دهنده ها و سواد آموزان و خانواده های آن ها برای ثبت نام در سامانه سلامت و طرح غربالگری و خوداظهاری در تست کرونا، هم چنین برنامه ریزی و تشویق سواد آموزان و آموزش دهنده ها برای تهیه و تولید ماسک و گان در منزل، کلاس و مراکز یاد گیری محلی به صورت داوطلبانه وکمک های مؤمنانه  با رعایت دستور العمل های بهداشتی برای در اختیار گذاشتن خانواده های بی بضاعت و ارسال پیامک و ارتباط تلفنی روزانه با سواد آموزان و آموزش دهنده ها به منظور تقویت روحیه ی نشاط و امید به زندگی و تداوم آموزش را ازبرنامه های این استان  در زمان کرونا عنوان کرد.

این فعال مسائل اجتماعی و عام المنفعه در بخش دیگری از سخنان خود به بهره گیری از فناوری های نوین در ایام کرونا اشاره کرد و افزود:تهیه و تولید ۵۰۰فیلم آموزشی و انتشارآن در فضای مجازی به مدت حدود ۳۲۰۰دقیقه توسط آموزش دهنده ها برای آموزش به سواد آموزان ازشبکه های اجتماعی انجام گرفت، مشارکت جدی در تهیه و تولید برنامه آموزشی تلویزیونی «لوح و قلم» از سیمای نور ویژه سواد آموزان دوره سوادآموزی همچنین تهیه و تولید برنامه رادیویی «صدای دانایی» که برای نخستین بار در کشوراز رادیو قم در حال ضبط و تهیه می باشد از جمله فعالیت های این معاونت است.

حجت الاسلام قاسمی نیا ادامه داد: امضای ۱۸توافق نامه و تفاهم نامه اجرایی وعملیاتی استانی با دستگاه های دولتی و غیر دولتی باهدف شتاب بخشی به فعالیت ها و برنامه های سواد آموزی و باهدف تبلیغ و ترویج فرهنگ سواد آموزی وتبدیل به گفتمان بین دستگاه ها  ازدیگر برنامه های این معاونت در استان قم است.

معاون سواد آموزی استان با اشاره به منّویات رهبر معظم انقلاب در جمع فرهنگیان استان فارس  که فرمودند:"داشتن گواهینامه  پایان دوره ابتدایی باید مانند شناسنامه برای همه  واجب باشد" از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد: باید نسبت به این موضوع مهم و حیاتی عنایت ویژه ای داشت و این حساسیت می بایست برای افراد بالای ۵۰ سال هم باشد و نباید آنان رها شوند و این دو موضوع  در جهت انسداد مبادی بی سوادی نقش موثری دارد.

وی همچنین به ارتباط تصویری مقام معظم رهبری در ۱۱ شهریورماه با فرهنگیان و مدیران کل و استانداران و اعضای شورای عالی آموزش پرورش اشاره کرد و افزود:با عنایت به سخنان رهبر معظم انقلاب ضرورت دارد صدا و سیما برای آموزش در زمان کرونا نقش ویژه ای را ایفا کند و پیشنهاد می شود در راستای  دستورات معظم له تفاهم نامه ای بین سازمان صدا و سیما و وزارت آموزش وپرورش و سازمان نهضت سواد آموزی منعقد گردد تا در استان ها فعالیت های آموزشی با ظرفیت صداو سیما سرعت بخشیده شود.

حجت الاسلام قاسمی نیا در ادامه خواستار تشکیل کارگروهی با حضور نماینده وزیر و تعدادی از مدیران کل و معاونین سوادآموزی با هدف پیگیری موضوعات مرتبط با سوادآموزی شد.

معاون سوادآموزی استان قم ادامه داد: تدوین طرح شتاب بخشی سواد آموزی مهاجرین و اتباع خارجی از نیازهای برنامه ای برای پیشرفت وتحقق اهداف سوادآموزی می باشد که عنایت ویژه ای را می طلبد.

وی در پایان افزود: یکی از مهم ترین ارکان وعواملی که می تواند سواد آموزی را پشتیبانی کند طرح سواد آموزی دولت به دولت است  که دراین راستا باید از ظرفیت فرهنگیان؛ کارمندان دولت ودانشجویان برای آموزش به بی سوادان وکم سوادان اقدام کمک گرفت که با تشویقات، تسهیلات و امتیازات خاص برای مشارکت آن ها در سواد آموزی می توانیم به توفیقات برسیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه