English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

طرح شتاب‌ بخشی سواد آموزی در مناطق مختلف اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از اجرای طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی در هشت منطقه عشایری مشگین‌شهر، پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز، ارشق، انگوت، گرمی و جعفرآباد خبر داد.

طرح شتاب‌ بخشی سواد آموزی در مناطق مختلف اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، احمد ناصری ظهر امروز در بازدید از روند برگزاری دوره تربیت مدرس دوره‌های سواد آموزی در مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان اردبیل اظهار داشت: توجه به کیفیت آموزش در کلاس‌های سوادآموزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اساسی توسط معاونت سوادآموزی انجام شود.

وی با بیان اینکه آموزش بزرگسالان بخشی از فعالیت‌های مهم آموزش و پرورش است، گفت: انتظار می‌رود این دوره‌ها با کیفیت هرچه مطلوب‌تر اجرا شود و مدرسان شرکت‌کننده در این دوره در مناطق و نواحی استان مشابه این دوره را برای آموزش‌دهندگان با کیفیت مطلوب برگزار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از کسب رتبه خوب و قابل تقدیر معاونت سوادآموزی استان در ارزیابی جامع عملکرد سالانه بر اساس شاخص‌ها و معیارها در سال 98 خبر داد و افزود: براساس تعهدات انجام شده امسال 10 هزار و 822 نفر در کلاس‌های سوادآموزی جذب می‌شوند.

ناصری بیان کرد: از این افراد چهار هزار و 386 نفر در کلاس‌های سوادآموزی، یک هزار و 530 نفر در دوره انتقال، دو هزار و 646 نفر در دوره تحکیم سواد، 460 نفر در آموزش رایانه، 250 نفر در دوره مهارت‌آموزی و یک هزار و 800 نفر در حلقه‌های کتابخوانی شرکت می‌کنند.

وی از آغاز ثبت‌نام دوره‌های سواد آموزی از ابتدای مردادماه و دوره‌های تحکیم و انتقال از اول شهریورماه خبر داد و گفت: علاوه بر مناطق شهری این دوره‌ها در مناطق روستایی و عشایری استان نیز اجرا می‌شود به طوری که از سهمیه استان در این زمینه 30 درصد مربوط به این مناطق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی در هشت منطقه عشایری مشگین‌شهر، پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز، ارشق، انگوت، گرمی و جعفرآباد تصریح کرد: براساس این طرح هدفگذاری شده تا سال 1400 میزان بیسوادی در مناطق عشایری به صفر برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه