English

رئیس پلیس فتا استان قم:

استفاده از آنتی ویروس معتبر و به روز یک ضرورت است

رئیس پلیس فتا استان قم استفاده از آنتی ویروس معتبر و به روز را یک ضرورت دانست.

استفاده از آنتی ویروس معتبر و به روز یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ علی موالی اظهارداشت: برخی از مجرمان سایبری با ارسال بدافزارها و باج ‌افزارها سعی در سرقت اطلاعات مهم کاربران داشته و در نهایت به دنبال کلاهبرداری و باج ‌گیری از آنان هستند.

وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین مشکلات سیستم‌های کامپیوتری، نبود و یا منقضی شدن آنتی ویروس است که متاسفانه این موضوع اغلب توسط کاربران نادیده گرفته شده که می‌تواند عواقب خطرناکی به دنبال داشته و کاربر را با مشکلات متعدد مواجه کند.

سرهنگ موالی در خصوص نقش پر رنگ آنتی ویروس در جلوگیری از نفوذ بدافزار و باج‌افزار به سیستم‌های کامپیوتری افزود: حفاظت از داده‌ها و اطلاعات، جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها و تروجان‌ها، حذف بدافزار‌ها و ویروس‌ها و ... از جمله دلایلی است که استفاده از یک آنتی ویروس بروز و قوی را ضروری می‌کند.

وی در خصوص نحوه‌ انتخاب یک آنتی ویروس خوب یادآور شد: از نسخه‌های اصلی آنتی ویروس استفاده کرده و از نصب آنتی ویروس‌ها با لایسنس غیر معتبر خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: هموطنان گرامی می‌توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir دریافت و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه