English

تعرض و تهدید عاقبت مدلینگ شدن در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان قم با توجه به رونق شبکه‌های مجازی در سال‌های اخیر و داغ شدن بازار مدلینگ گفت: مجرمان سایبری به دنبال سوءاستفاده از علاقمندان به مدلینگ با وعده، وعیدهای متنوع هستند.

تعرض و تهدید عاقبت مدلینگ شدن در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ علی موالی اظهار داشت: مدلینگ اگر چه یک جرم نیست، اما آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن باعث شده تا مشکلات زیادی برای برخی خانواده‌ها به وجود آورد.

وی افزود: ازطرفی دختران و پسران جوان هم که در شرایط اقتصادی و اشتغال، سودای مال و شهرت دارند، به جای تلاش عاقلانه برای کسب شغل، جذب تبلیغات درآمدهای هنگفت و نامتعارف آژانس‌های مدلینگ می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: به دنبال این موضوع و تلاش برای مدلینگ شدن، سودای مدلینگ علاوه برترویج فرهنگ بیگانگان، موجب سوءاستفاده و کلاهبرداری و اخاذی از کاربران به خصوص دختران جوان و جویای نام شده است.

سرهنگ موالی گفت: مجرمان سایبری با گشت ‌و گذار در شبکه‌های اجتماعی و انتخاب برخی چهره‌های زیبا، به آن ها پیشنهاد مدلینگ و مدل شدن در نشریات داخلی یا خارجی را می‌دهند.

وی بیان کرد: مجرمان در مرحله اول از کاربران می‌خواهند چندین عکس به صورت مدل‌های خارجی تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهد تا برای کارشناسان این امر ارسال کنند و در گام بعدی با ادعای اینکه تصاویر ارسالی از نظر کارشناسان امر کیفیت وژست مناسب را نداشته از کاربران می‌خواهند تا در آتلیه آنها برای تهیه عکس حاضر شوند.

سرهنگ موالی افزود: در گام بعدی مجرمان با اخذ هزینه‌های هنگفت عکاسی از کاربران، آنها را به آتلیه‌های پرت و گمنامی می‌برند که اکثرا اجاره‌ای هستند و با تصویربرداری غیرمتعارف سرانجام تهدید کرده که در صورت شکایت عکس‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه پرونده‌هایی در پلیس فتا دراین خصوص وجود دارد، گفت: حتی دستگیری و مجازات این مجرمان نمی‌تواند باعث بازگشت آبرو و حیثیت قربانیان شود و پیامدهای این دست جرایم تا سال‌ها ادامه دارد؛ لذا کاربران و خانواده‌ها باید بسیار مراقب باشند تا دردام این چنین مجرمانی نیفتند.

رئیس پلیس فتا استان تاکید کرد: کاربران به هیچ عنوان به این گونه پیام‌ها توجه نکنند وفریب آنها را نخورند، چرا که مدل شدنی در کار نیست و این شگردی برای اخاذی‌های مالی و سوءاستفاده از قربانیان است.

سرهنگ موالی گفت:هموطنان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش هشدارها مراجعه نمایند،همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه