English

استاندار قم:

کنکور ۹۹ طی چهار روز برگزار خواهد شد

استاندار قم گفت: کنکور امسال طی چهار روز برگزار خواهد شد و باید با اتخاذ تصمیم‌های مناسب در محل برگزاری کنکور از شیوع ویروس کرونا در این اماکن پیشگیری کامل به عمل آید.

کنکور 99 طی چهار روز برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در جلسه شورای استانی نهادهای انقلابی،‌ حمایتی، عمومی و سازمان‌های مردم‌نهاد با دولت که در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت خیران در یک شهر می‌تواند تاثیرات بسیاری داشته باشد، اظهار داشت: با این‌گونه اقدام‌ها توانسته‌ایم جایگاه قم را که همیشه پیشگام و الگوی سایر استان‌ها بوده است به نمایش گذاشتیم.

وی با اشاره به طرح مواسات و کمک‌های مومنانه در راستای کمک به قشرهای آسیب‌پذیر از شیوع کرونا افزود: مدیریت استان خود را موظف دانست تا از این اقدام‌های خیر به‌صورت نمادین تشکر و قدردانی کند.

سرمست بابیان اینکه بسیاری از خیران به‌صورت گمنام در حال فعالیت هستند خاطرنشان کرد: بااین‌وجود مسئولان موظف به مستندسازی و تشویق سایرین به این اقدام‌ها هستند.

استاندار قم جلسه‌های برگزارشده در راستای افزایش مشارکت مردم در طرح‌های حمایتی را موردتوجه قرار داد و تاکید کرد: ساماندهی طرح‌های حمایتی و یکپارچه‌سازی آن‌ها برای تحت پوشش قرار دادن افراد جامانده از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های پیش رو طی یک ماه آینده گفت: این مناسبت‌ها در شرایطی در پیش است که با شیوع کرونا مواجه هستیم، ازاین‌رو باید توجه کنیم که در کنار برگزاری این برنامه‌ها، مراقبت برای کمترین آسیب و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار قم همچنین در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد، با اشاره به موج دوم شیوع این بیماری، اظهار داشت: در راستای جلوگیری از ابتلای افراد به ویروس کرونا، تصمیم‌گیری پیرامون برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم و کنکور سراسری توسط ستاد فوق اتخاذ شد.

وی بابیان اینکه آیین سوگواری شهادت امام حسین(ع) یک نیاز روحی غیرقابل‌انکار بوده و برگزاری این آیین یک ضرورت قطعی است، اضافه کرد: برگزاری آیین‌های مذهبی مورد تاکید مسئولان کشور است و باید بر رعایت بیش‌ازپیش موارد بهداشتی در این آیین‌ها دقت نظر صورت گیرد.

سرمست از ابلاغ دستورالعمل برگزاری آیین‌های مذهبی در ایام پیش رو خبر داد و گفت: جهت مراقبت کامل از ابتلای عزاداران حسینی به ویروس کرونا، دستورالعمل نحوه برگزاری مراسم و شرایط مکانی و زمانی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه