English

استاندار قم:

مردم برای مراقبت از خود مسائل بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند

استاندار قم با تاکید بر توجه بیشتر شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: رعایت بیش‌ازپیش مسائل بهداشتی موجب خواهد شد تا با افزایش بیشتر شمار مبتلایان به این بیماری مواجه نباشیم.

مردم برای مراقبت از خود مسائل بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در پایان جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به تشکیل کمیته ویژه به منظور نظارت بر تامین مواد اولیه، تولید ماسک و توزیع آن، اظهار کرد: این کمیته‌ زیر نظر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، داروخانه‌ها و بسیج اصناف قم تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید ماسک در قم طی گزارشی که هفته قبل صورت گرفت، روزانه ۱۵۰ هزار عدد بود ولی امروز برای ۲۵۰ هزار عدد هدف‌گذاری شد و قرار است این رقم افزایش نیز پیدا کند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه خوشبختانه در طول هفته‌های اخیر و بعد از شیوع دوباره کرونا در استان گام‌های خوبی برای کنترل این بیماری برداشته‌شده است، تصریح کرد: میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مقایسه با گذشته افزایش پیداکرده ولی هنوز به شرایط مطلوب نرسیدیم.

استاندار قم با اشاره به مصوبه‌های صورت گرفته در این جلسه مبنی بر اجباری بودن پوشیدن ماسک در محیط‌های اداری و اماکن پرتجمع و همچنین نظارت بر اجرای آن بیان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت تولید ماسک از سوی واحدهای تولیدکننده مقررشده که بر نحوه توزیع ماسک در بین مصرف‌کنندگان نیز نظارت کافی صورت گیرد تا افراد برای استفاده از ماسک مشکلی نداشته باشند.

سرمست با اشاره به تجمع‌های انجام‌شده به‌واسطه برگزاری آیین‌های عزا و عروسی طی هفته‌های گذشته در این استان یادآور شد: بر اساس مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین تاکیدهای ستاد استانی، قرار بر این شد که دانشگاه علوم پزشکی و کمیته نظارت، نظارت بیشتری را بر این موضوع اعمال کنند و در رعایت دستورالعمل‌ها نیز دقت بیشتری انجام شود، تا شاهد کاهش روند بستری بیماران کرونایی در استان باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه