English

معاون استانداری قم:

موانع تولید ماسک از سر راه واحدهای صنعتی برداشته شود

معاون استانداری قم گفت: باید موانع از سر راه هر واحد صنعتی که قصد تولید ماسک را داشته باشد، برداشته شود.

موانع تولید ماسک از سر راه واحدهای صنعتی برداشته شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، بیژن سلیمان پور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، با اشاره به اینکه باید مبارزه با بیماری کرونا به مطالبه‌گری اجتماعی تبدیل شود، اظهار کرد: اگر این اتفاق رخ دهد مردم شخصا از برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا خودداری خواهند کرد.

وی در این راستا استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی ضروری است تا اجتماعی کردن مقابله با کرونا محقق شود.

به گفته معاون استانداری قم پیشنهاد اعمال محدودیت مجدد برای فعالیت سالن‌ها، تالارها و اماکن ورزش قم به ستاد ملی کرونا ارائه خواهد شد، ولی باید اقداماتی که در حوزه اختیارات استان است، انجام شود.

وی بیان کرد: افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها طی هفته‌ها و روزهای اخیر در کشور قم شرایط جدیدی را در روند کنترل و مدیریت کرونا پیش روی ما قرار داده و این شرایط ایجاب می‌کند تصمیمات جدی و موثری برای ادامه مدیریت اعمال کنیم.

سلیمان پور اضافه کرد: مدیریت این مساله مستلزم مدیریت موثر است، باید اولویت‌ها را بسنجیم، سرعت عمل دهیم و به خروجی تصمیمات فکر کنیم و تصمیمات ما قابل‌اندازه‌گیری باشد و موجب جلب رضایت مخاطب شود.

وی تاکید کرد: کنترل، مراقبت و نظارت جدی و موثر بردستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه درزمینه اجتماعات، مراسم‌ها و مکان‌های عمومی باید اعمال شود ومردم اثر این نظارت را درک کنند و در نهایت به کاهش بیماری منجر شود.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی، تبیین و آموزش کافی و مناسب با  نوع مشکل از طریق فضای مجازی، شورای اطلاع‌رسانی و سایر ظرفیت‌های خبری استان در خصوص تاکید بر سه مولفه مهم و موثر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و شستن دست‌ها که باعث کنترل و مدیریت بیماری می‌شود.

معاون سیاسی استاندار قم خاطرنشان کرد: باور داریم نظارت و کنترل بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کار سخت و طاقت‌فرسایی است، ولی به نظر می‌رسد کنترل‌ها کافی نیست و از سوی دیگر هم مردم از محدودیت‌ها خسته شده‌اند.

وی با تاکید بر افزایش حساسیت‌ها و تلاش جدی همه دستگاه‌ها برای خروج از عادی جلوه دادن شرایط، بیان کرد: باید برای نظارت و کنترل مستمر بر اماکن عمومی، سالن‌ها، تالارها، استخرها و ورزشگاه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: شورای اطلاع‌رسانی به‌تناسب افزایش آمار که نگران‌کننده‌است باید پیک مثبت را آغاز و اطلاع‌رسانی کند و برای تبیین و روشن گری پیرامون بیماری کرونا، ظرفیت خبری استان در اختیار شورای اطلاع‌رسانی باشد.

سلیمان پور در ادامه گفت: تمام ظرفیت‌های استان در زمینه صنعتی و صنفی با مدیریت و برنامه‌ریزی معاونت اقتصادی استانداری به کار گرفته شود، تا ماسک موردنیاز استان به مقدار کافی تولید شود.

وی افزود: تهیه مواد اولیه، صدور مجوز فعالیت و مدیریت قیمت تمام‌شده ماسک باید مدنظر قرار گیرد و دستگاه‌های ذیربط نظارت‌های لازم را اعمال کنند.

معاون سیاسی استاندار قم در پایان بر تسریع درتحقق ارائه خدمات الکترونیکی از سوی شهرداری و واحدهای تابعه برای کاهش حضور مردم دراین مراکز، ساماندهی کارگران فصلی و موقت درمیادین باهمکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری و افزایش حجم فعالیت‌های خبری  و اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه