English

معاون استانداری قم خبرداد؛

تصویب سند راهبردی اجتماعی فرهنگی قم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی ۱۹ دی در قم گفت: بعد از دیدار ۱۹ دی مردم قم با رهبر معظم انقلاب، قرارگاه ۱۹ دی به ریاست آیت‌الله سعیدی تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تشکیل‌شده است.

تصویب سند راهبردی اجتماعی فرهنگی قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، بیژن سلیمان پور در دومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به سند راهبردی اجتماعی فرهنگی قم اظهار کرد: این سند به رؤسای سه قوه و مسئولان نظام ارسال‌شده است که با اقبال دولت به اجرای این طرح و تامین و تخصیص اعتبارات و ابلاغ تکالیف دستگاه‌ها شاهد آثار اجرای این سند در استان قم خواهیم بود.

وی گفت: این سند بر اساس دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب متناسب با شان و جایگاه شهر قم و مسائل فرهنگی مترتب بر آن تدوین‌شده است.

وی اضافه کرد: پس از تصویب این سند در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان و ارسال به دولت، معاون اول رئیس جمهوری آن را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارجاع داده است و امید است که با عنایت آن سازمان به‌زودی شاهد آغاز اجرای سند باشیم.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سند تحول راهبردی اجتماعی و فرهنگی قم تا پایان سال ۱۴۰۰ به اجرا گذاشته می‌شود.

وی یادآور شد: طبق این سند هرسال ۱۰ درصد از آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار قم مانند طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی باید کاسته شود.

سلیمانپور خاطرنشان کرد: طبق طرح تقسیم‌کار ملی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هر دستگاه وظیفه تخصصی در این زمینه داشته و وظایف خارج از دستگاهی به آن‌ها محول نشده است.

سلیمانپور یادآور شد: این سند بر اساس نگاه‌های علمی و کارشناسی تدوین‌ و از کارهای شتاب‌زده در آن جلوگیری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم ابراز داشت: این سند دارای سه بخش کلیات و قوانین ناظر بر مسائل اجتماعی، تکالیف دستگاه‌ها و ارزیابی با ۱۰ شاخص اختصاصی است.

وی گفت: عملکرد هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای این سند در پایان سال ارزیابی می‌شود.

وی تاکید کرد: تکالیف دستگاه‌های استان در اجرای این سند از بهمن‌ماه سال گذشته ابلاغ‌شده و اعتبارات لازم نیز به‌صورت فوق‌العاده به قم اختصاص‌یافته است.

سلیمانپور ابراز داشت: ساماندهی محله اسماعیل‌آباد و عفاف و حجاب و حقوق شهروندی از مسائل مهمی بوده که از سال گذشته آغازشده و تا پایان سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی