English

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم:

نیروهای راهداری قم در قرارگاه بحران و خط مقدم مقابله با کرونا، جانفشانی کردند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: در طول دو ماه گذشته، نیروهای راهداری قم با آماده‌باش کامل در قرارگاه بحران و خط مقدم مقابله با کرونا، جانفشانی کردند.

نیروهای راهداری قم در قرارگاه بحران و خط مقدم مقابله با کرونا، جانفشانی کردند

محمد حسن کلهری در گفتگو با خبرگزاری موج از قم، با تشریح فعالیت‌های راهداری در مقابله با کرونا عنوان کرد: به علت شیوع کرونا، انسداد بسیاری از محورهای قم با همراهی تیمهای راهداری و سایر دستگاهها، اتفاق افتاد و کاهش تردد و سفرهای فراوانی را به ویژه در ایام نوروز داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: از 25 اسفند تا ایام نوروز 99، تعداد سفرها 73 درصد و تعداد مسافرین نیز 83 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا، اعزام اتوبوس در حمل و نقل عمومی نیز بسیار کاهش یافت و تمامی اتوبوس‌های در حال تردد در جاده نیز در جهت مقابله با کرونا و ارتقای ایمنی مسافران، ضد عفونی شد.

کلهری عنوان کرد: شرکت‌های خصوصی در ناوگان حمل و نقل عمومی، زیر نظر راهداری فعالیت دارند که در ایام شیوع بیماری، بخش زیادی از فعالیت این شرکت‌ها تعطیل بود.

وی خاطرنشان کرد: یک سری بخش نامه‌هایی در مورد رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های راهبردی در جهت مقابله با کرونا ابلاغ شد که براساس آن تمامی پایانه‌ها و مراکز تجمع مسافران و ناوگان حمل و نقل عمومی ضد عفونی شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: همچنین رانندگان فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی ملزم به استفاده از ماسک و دستکش شدند و در جهت ارائه خدمت به این قشر تلاش‌گر یک بسته پک بهداشتی به رانندگان اعطا شد.

وی گفت: شرکت‌های خصوصی مکلف به تهیه این پک‌های بهداشتی بودند که در کنار پک پذیرایی به رانندگان و مسافران اعطاء می‌شد تا در طول سفر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کلهری افزود: ترددهای ورودی به استان قم توسط تیم‌هایی از راهداری کنترل می‌شد و اعضای فعال راهداری در پایش سلامت و غربالگری و تب سنجی مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: در طول دو ماه گذشته، نیروهای راهداری قم با آماده‌باش کامل در قرارگاه بحران و خط مقدم مقابله با کرونا، جانفشانی کردند و حتی چند تن از کارکنان و راهداران به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه سلامت و بهبودی خود را به دست آوردند، ضمن اینکه 8 نفر مشکوک به کرونا در میان کارکنان و نیروهای راهداری شناسایی شدند که تحت مراقبت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: در تعطیلات نوروزی و در طرح‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، هماهنگی ویژه‌ای میان اعضای مدیریت بحران با قرارگاه بحران در راهداری وجود داشت و تعاملات خوبی در انجام وطایف شکل گرفت.

وی گفت: در حوزه راهداری 76 نفر نیروی طرح راهداری فعال هستند که بین شهرستان و اداره بخش و آزادراه به خدمت مشغول هستند و در هر یک از این حوزه‌ها نیز 30 الی 40 نفر نیرو فعال‌اند.

کلهری بیان کرد: یکی از وظایف مهم راهداری، حضور در بحران‌ها و تصادفات جاده است و در بارش باران اخیر در جاده اراک که در 50 سال گذشته بی‌نظیر بود نیروهای راهداری در کنار ستاد بحران و هلال‌احمر وارد عمل شدند و خودروهایی که در سیلاب گیر افتاده بودند را رهاسازی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات جامع در حوزه آبریز و آبراهه‌ها بر عهده راهداری است، در این جاده، آبراهی برای هدایت سیلاب ایجاد شده بود اما بنا به دلایلی این آبراه مدفون مانده بود و با سیلابی که پیش آمد راهداری این آبراه را باز و اقدام به هدایت آب به سمت رودخانه کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خصوص آمار فوتی‌های تصادفی نیز عنوان کرد: 6 فوتی در فروردین 99 در راههای مواصلاتی قم برجای ماند که سه تن از همکاران خدوم جهاد کشاورزی در این سوانح جان خود را از دست دادند.

وی همچنین اعلام کرد: براساس آمار، با وجود کرونا، صادرات قم با تناژ 93 هزار و 76 تن 16 درصد افزایش داشته است، همچنین430 دستگاه کامیون و کمپرسی 5 محور به بنادر چهار بهار، بندرعباس و بندر امام خمینی(ره) اعزام‌شدند که حدود  11 میلیون و 200 هزار  تن کالاهای اساسی به داخل کشور جابجا شده است.

کلهری تصریح کرد: سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، در طول شبانه‌روز آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی هم‌وطنان در خصوص وضعیت و ترافیک راه‌ها و همچنین شرایط آب‌وهوایی حاکم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه