English

رئیس جهاد کشاورزی قم:

برای سازگاری با کم آبی باید برنامه جامع تدوین شود

رئیس جهاد کشاورزی قم گفت: باتوجه به وضعیت کم آبی موجود باید برنامه متناسب و سازگار با کم آبی تدوین شود.

برای سازگاری با کم آبی باید برنامه جامع تدوین شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با بیان این که وضعیت سفره های آب زیرزمینی اصلا مطلوب نبوده و باید برداشت آب از چاه ها کاهش پیدا کند، اظهار داشت: البته برای سازگاری با کم آبی، باید برنامه جامع با مشارکت همه بخش های مرتبط تدوین شود.

عباس پورمیدانی با بیان اینکه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آبی مستلزم اجرای برنامه های گوناگون است، تصریح کرد: باید در کنار ساعت کارکرد برق چاه های کشاورزی، حجم برداشت از این چاه ها نیز دیده شود تا به ضابطه منطقی دست پیدا کنیم.

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه تخصیص آب برای بخش صنعت به صورت کامل انجام نمی شود، گفت: در حال حاضر برای تأمین آب برای صنایع به ویژه در شهرک های صنعتی با مشکلاتی مواجه هستیم.

همچنین در این جلسه علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم خواستار تدوین سند جامع تأمین و توزیع آب شرب شهر قم شد و گفت: با توجه به اینکه تا سال ۱۴۰۷ در تأمین و مصرف آب شرب به نقطه سر به سر می رسیم، باید برای سال های آینده، برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

جلسه شورای حفاظت از منابع آب با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه