English

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

انقلاب اسلامی گام بلند و موثر در زمینه تمدن اسلامی است

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: ایجاد تمدن اسلامی به مسائل روز جامعه تبدیل شده و انقلاب اسلامی یک گام بلند و موثر در این زمینه است.

انقلاب اسلامی گام بلند و موثر در زمینه تمدن اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله محسن قمی ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه با عنوان پژوهش و تمدن نوین اسلامی که به مناسبت هفته پژوهش در مجتمع امین برگزار شده بود، با اشاره به پیشرفت جامعه المصطفی در مسائل مختلف طی سال‌های اخیر، اظهار داشت: در دین اسلام تاکید بسیاری بر ارزش علم و عالم و پژوهش و پژوهشگر شده است.

وی با بیان اینکه عالم بی عمل بودن نتیجه‌ای ندارد و علم نافع باید شکل بگیرد، عنوان کرد: هرگونه پژوهش و آموزش باید در راستای ایجاد روابط اجتماعی توحیدی باشد.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه معارف اسلامی شامل تمام ابعاد زندگی بشر است، مطرح کرد: آنچه به عنوان روابط اجتماعی توحیدی بشر شناخته شده است یک حوزه گسترده داشته و نیازمند تحقیق بسیار است.

وی با بیان اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی یکی از مسائل روز جامعه است، خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی در سه لایه سبک زندگی، علوم مختلف و معارف فلسفی باید شکل بگیرد و طبعا این نگاه تمدنی به پژوهش ما را یادآوری می‌کند که در گذشته داشته‌ایم و انقلاب اسلامی نیز گام بلند و موثری در این راستا است.

آیت الله قمی با اشاره به اینکه محتوای پژوهش‌ها نیز یکبار باید مورد پژوهش قرار بگیرد، تصریح کرد: این اقدام موجب می‌شود بدانیم چه خلاهایی در پژوهش‌های ما وجود دارد و در چه مراحلی نیازمند کار بیش‌تر هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در جمهوری اسلامی فراهم شده است، یادآور شد: باید همواره سوال چرایی و چگونگی مدنظر پژوهش‌ها قرار بگیرد و به موضوعات مختلف ازجمله کرامت انسانی، عدالت، نیاز به معنویت و اخلاق، تدبیر متون آموزشی برای دانشگاه‌ها و ... توجه شود.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه پژوهش‌گران به مسائل روز جامعه نگاه داشته باشند، بیان کرد: باید در راستای ایجاد یک نگاه بین المللی در مجموعه‌ها و حوزه‌های مختلف تلاش لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه نیازمند یک پژوهش جهادی هستیم، ابراز کرد: پژوهش جهادی در گذشته بزرگان بسیاری ازجمله علامه طباطبایی را داشته است و ما امروزه باید این بزرگان را به عنوان الگو انتخاب کنیم.

آیت الله قمی با اشاره به اینکه سنت حوزوی ما پژوهش جهادی بوده است، اضافه کرد: بدون استفاده از روحیه پژوهش جهادی دستیابی به جایگاه مطلوب و برداشتن گام‌های بزرگ امکان پذیر نخواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه