English

رئیس جامعه المصطفی العالمیه:

بیش از ۶ هزار پژوهشگر در جامعه المصطفی شناسایی و رتبه بندی شدند

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: بیش از 6 هزار پژوهشگر جامعه المصطفی شناسایی و رتبه بندی شدند و تاکنون 46 هزار اثر از آن‌ها جمع آوری شده است.

بیش از 6 هزار پژوهشگر در جامعه المصطفی شناسایی و رتبه بندی شدند

به گزارش خبرگزاری موج  قم، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه با عنوان پژوهش و تمدن نوین اسلامی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شده بود، با اشاره به قدمت فعالیت‌های جامعه المصطفی، اظهار کرد: سرچشمه فعالیت‌های جامعه المصطفی حوزه‌های علمیه هستند و تمام اقدامات در یک راستا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر جامعه المصطفی یک نهاد نو و جدید است، عنوان کرد: تحقیق نگاری، پایان نامه نویسی، پژوهش و ... در درون نهاد آموزشی جامعه المصطفی نهادینه شده و در دستورکار قرار گرفته است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه امروزه هزاران پایان نامه و رساله در المصطفی نوشته شده است، مطرح کرد: اگرچه عملکر قابل قبولی در این زمینه داشته‌ایم ولی باتوجه به اهمیت این موضوع نیازمند اهتمام بیش‌تر به پژوهش و نگارش هستیم.

وی با بیان اینکه برای حفظ سنت‌های حوزوی نیز تلاش داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: نظام سطوح که در حقیقت نظام سنتی حوزه‌های علمیه است روز به روز در المصطفی تقویت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به اینکه در نظام آموزشی المصطفی، نظام آموزشی حوزه پیاده شده است، تصریح کرد: در عرصه پژوهش تاکنون بیش از سه هزار و 800 عنوان توسط المصطفی و مراکز مرتبط در داخل و خارج کشور نوشته شده که هزار و 800 اثر از آن به 25 زبان مختلف ترجمه شده است.

وی از فعالیت بیش از 6 هزار پژوهش‌گر و رتبه بندی آن‌ها در المصطفی یاد کرد و گفت: 46 هزار اثر که شامل 10 هزار کتاب و 36 هزار مقاله است از این پژوهش‌گران گردآوری شده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه 85 انجمن علمی در قالب جامعه المصطفی فعالیت می‌کنند، یادآور شد: فعالیت‌های پژوهشی المصطفی یک عرصه گسترده دارد که طی این سال‌ها توانسته دستاوردهای مطلوبی داشته باشد ولی همچنان تا دستیابی به مرجعیت علمی اسلامی فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه تنها بخشی از فعالیت‌های جامعه المصطفی را عرضه می‌کند، بیان کرد: این‌گونه نمایشگاه‌ها محلی برای عرضه محصولات و فعالیت‌های پژوهشگران است که مورد توجه و بازدید مخاطبین قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی هفته پژوهش و نمایشگاه‌ها فرصت مطلوبی برای شناسایی نقات قوت است، تاکید کرد: امیدواریم در سال‌های آینده برنامه‌ریزی مناسب برای ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی و تقدیر از پژوهشگران برتر انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی