English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

حفاظت از منابع طبیعی استان اردبیل ارتقا می‌یابد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: تجهیزات حفاظتی مدرن و استاندارد با هدف کنترل بیشتر جنگل‌ها و مراتع و حفاظت از عرصه‌های ملی این استان افزایش می‌باید.

حفاظت از منابع طبیعی استان اردبیل ارتقا می‌یابد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

 ، محمود قلی‌زاده اظهار کرد: عرصه‌های ملی علاوه بر بازدید و گشت‌های مستمر توسط ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی به‌ وسیله ۲ دستگاه پهپاد و دوربین‌های دارای زوم بالا کنترل می‌شود و در نتیجه هرگونه تغییر در جنگل‌ها و مراتع با تصاویر قبلی مقایسه شده و عوامل دخیل در تضییع این سرمایه ملی مورد پیگیرد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون جنگل‌ها و مراتع اردبیل زیر ذره‌بین ماموران یگان و دوربین‌های دیجیتال قرار دارد، افزود: دوربین‌های دیجیتال در مکان‌های خاص تعبیه شده که می‌تواند شعاع ۳۰ کیلومتری اطراف خود را رصد و پایش و حتی پلاک خودروی قاچاقچیان و تخریب‌گران طبیعت را با کیفیت بسیار خوب ثبت و ضبط کند.

قلی‌زاده ادامه داد: همچنین برای حفاظت از منابع طبیعی نصب و خرید ۱۵ دستگاه دوربین هوشمند پیشنهاد شده که به محض اختصاص، این دوربین‌ها در نقاط مختلف مراتع استان تعبیه خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع ، قانونگذار وظیفه حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی را به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور داده و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز حسب وظیفه ذاتی و قانونی به‌طور شبانه‌روزی با سوداگران و متعدیان به اراضی ملی برخورد قانونی می‌کند.

وی با قدردانی از تعامل و مساعدت دستگاه قضایی استان ادامه داد: این اداره کل بر اساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، هرگونه تخریب و تصرف عدوانی به عرصه‌های مذکور را احصا و مراتب را طی تشکیل پرونده تخلف به مرجع قضایی احاله می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی طبق اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه عمومی تلقی می‌گردد، افزود: مشارکت همه‌جانبه و آگاهانه اقشار مختلف و همکاری مردم، همیاران طبیعت و نیز دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی ضروری است.

قلی‌زاده از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه