English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

جلوی تخریب جنگل‌های استان اردبیل گرفته می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تشدید گشت‌زنی حفاظتی در جنگل‌ها و برخورد جدی با متجاوزان به عرصه‌های ملی خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی در تمام عرصه‌ها حضور جدی دارند و به محض مشاهده هر گونه تخریب جنگل برخورد قانونی با متصرفان و تخریب‌گران صورت می‌گیرد.

جلوی تخریب جنگل‌های استان اردبیل گرفته می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، محمود قلی‌زاده افزود: برای برخورد با متخلفان احتمالی که اقدام به خارج کردن هیزم ، قطع درختان جنگلی و ایجاد کوره‌های زغال می‌کنند هم به‌صورت قاطع برخورد قانونی خواهد شد.

وی اظهار کرد: جنگل‌های استان مورد حفاظت نیروهای یگان قرار گرفته و علاوه بر استقرار نیروهای یگان حفاظت در محدوده مشخص از طریق دوربین‌های هوشمند با شعاع دید بالا و ۲ دستگاه پهپاد هم کنترل می‌شود.

 

جلوگیری از قطع درختان جنگلی و آتش‌سوزی در جنگل‌های استان نیازمند عزم همگانی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه قطع درختان جنگلی و آتش‌سوزی جنگل‌ها را انکار نمی‌کنیم ، افزود: اخیرا" برخی از کانال‌های مجازی تصاویر قطع درختان و تخریب جنگل در محدوده نیارق را منتشر کرده بودند که بعد از پایش و بررسی مشخص شد که در این محدوده قطع درخت صورت نگرفته بلکه آتش‌سوزی در دوره‌های مختلف اتفاق افتاده که تلاش داریم با استقرار نیرو در این محدوده جلوی هرگونه آتش‌سوزی را بگیریم.

وی اظهار کرد: بخش زیادی از آتش‌سوزی‌ها در طبیعت از رهاسازی انواع زباله ناشی می‌شود و این آتش‌سوزی‌ها علاوه بر اینکه پوشش گیاهی را از بین می‌برد احیای طبیعت را هم دشوار می‌کند بنابراین ضروری است شهروندان و گردشگران از رهاسازی زباله در طبیعت خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: در حقیقت جنگل‌های استان اردبیل قابل استحصال نیستند جنگل‌های این استان حفاظتی هستند. برای جلوگیری از تخریب طبیعت و جنگل با استانداری و دادستانی اردبیل مکاتبه کردیم. در عین حال نیازمند با مشارکت همگانی هستیم و به نظر من رسانه‌ها بیشتر از همه می‌توانند در بحث فرهنگ سازی کمک کنند.

 

۸۵ نیروی حفاظتی در منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل فعال هستند

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸۵ نیروی حفاظتی در یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فعال هستند که وظیفه حفاظت جنگل‌ها و مراتع را برعهده دارند. علاوه بر آن عرصه‌های ملی بوسیله پهپادهای مجهز به دوربین‌های دارای زوم بالا، کنترل می‌شوند و در نتیجه هرگونه تغییر در جنگل‌ها و مراتع با تصاویر قبلی مقایسه شده و عوامل دخیل در تضییع این سرمایه ملی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل افزود: علاوه بر این در مکان‌های خاص دوربین‌های دیجیتال نیز تعبیه شده که می‌توانند شعاع ۱۹ کیلومتری اطراف خود را رصد و پایش کنند و حتی پلاک خودرو قاچاقچیان و تخریب‌گران طبیعت را با کیفیت بسیار خوب ثبت و ضبط کنند.

قلی‌زاده گفت: با اضافه شدن فرماندهی یگان حفاظت به اداره کل منابع طبیعی، این نهاد نظام‌مندتر شده است به طوری که برای مناطق حساس بلوک بندی‌ها و نظارت‌های خاصی اعمال شده و مسیرهایی که منجر به ترانزیت قاچاق چوب آلات جنگلی بود با دقت بالایی رصد می‌شود برای احیا ، توسعه و غنی‌سازی بقیه جنگل‌ها و حفاظت از مناطق جنگی استان هم برنامه‌ریزی شده است که به مرور اجرا خواهد شد.

قلی‌زاده از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه