English

آتش‌سوزی در «جنگل فندقلو» با تلاش محیط‌ بانان مهار شد

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین صبح امروز اعلام کرد آتش‌سوزی در «جنگل فندقلو» با تلاش محیط‌ بانان مهار شد.

آتش‌سوزی در «جنگل فندقلو» با تلاش محیط‌ بانان مهار شد

به گزارش خبرگزاری موج، اکبر قنبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش و همکاری جنگل‌بانان پاسگاه منابع طبیعی، محیط بانان و همیاران محلی، آتش‌سوزی جنگل فندقلو با استفاده از امکانات اطفاء حریق (آتشکوب، کپسول اطفاء حریق) پس از ساعت‌ها تلاش، مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

وی افزود: به محض اطلاع از وقوع آتش‌سوزی در منطقه جنگلی فندقلو، محیط‌بانان و جنگل‌بانان پس از سختی‌های فراوان به دلیل دشوار بودن مسیر دسترسی، در محل حاضر شده و آتش را مهار کردند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در نقاط مختلفی از جنگل اتفاق افتاده بود، عامل آتش سوزی را انسانی دانست و بیان داشت: بررسی‌های میدانی اولیه نشان می‌دهد بیشتر خسارت وارده در این آتش‌سوزی سوختن مراتع بوده و درختان کمتری طعمه حریق شده است.

وی ادامه داد: در این آتش‌سوزی آسیبی به حیات وحش منطقه نرسید و نیروها برای پایش، سردسازی و ایمن‌سازی در منطقه حضور دارند.

قنبری با بیان اینکه هرگونه بی احتیاطی از جمله روشن کردن آتش، آتش زدن چوب‌های خشک و یا روشن ماندن آتش بعد از استفاده، می‌تواند برای مناطق جنگلی تهدیدی جدی باشد، خواستار توجه گردشگران و مسافران به این مهم شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه