English

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر

خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل را تهدید می کند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت: با شروع گرمای هوا خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل تشدید می شود.

خطر آتش‌سوزی مراتع  و جنگل را تهدید می کند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهرداد خزایی پول در نخستین جلسه سال 1402 شورای اداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر اظهار داشت: عزت و استقلال سرزمین ایران اسلامی همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنان بوده و مرزداری و پاسداری از این آب و خاک، شرافت و شجاعت را جایگاه و معنا بخشیده است.

وی ادامه داد: سال جاری، سالی سرشار از تندرستی، موفقیت و دستاوردهای بسیار برای تمامی همکاران باشد و از همکاران خواست تا با همت بیشتر مسیر توسعه ای و رو به جلوی را با قدرت و همت مضاعف طی نمایند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر با بیان اینکه با شروع  گرمای هوا خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل تشدید می شود، افزود: آموزش و استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی شهرستان، نیروهای بومی، دهیاران و همیاران منابع طبیعی و محیط زیست، آتش نشانی، برگزاری کلاسهای آموزشی و نصب تابلوها و بنرهای هشداردهنده به منظور پیشگیری از آتش سوزی ضروری است.

وی از راه اندازی پایگاه اطفا حریق در غرب مازندران خبر داد و ابراز داشت: این پایگاه مجهز به ادوات و تجهیزات مختلف برای خاموش کردن آتش در  مراتع، جنگل‌ها و منابع  طبیعی هستند.

خزایی پول اظهار داشت: از ورود تمام دامدارانی که مراتع ییلاقی آن ها استان مازندران است قبل از تاریخ مجاز مندرج در پروانه چرا و طرح مرتعداری ممنوع بوده و از ورود آن ها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی گفت: همچنین به‌ منظور جلوگیری از ورود غیر‌مجاز دام به مراتع،  اکیپ‌های کنترل‌ دام به صورت شبانه‌ روز در گلوگاه‌های ورودی این استان مستقر و به شدت با متخلفین بر اساس ماده 47 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده 44 مکرر قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل ها و مراتع کشور با دامدار متخلف برخورد کرده و از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه