English

فرماندار اردبیل:

۲۲ هزار رای اولی در اردبیل پای صندوق‌های رای می‌روند

فرماندار اردبیل گفت: ۲۲ هزار رای اولی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهرستان اردبیل پای صندوق‌های رای می‌روند.

۲۲ هزار رای اولی در اردبیل پای صندوق‌های رای می‌روند
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، سیدمحمد اعتماد اعجازی روز شنبه در نشست کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان اردبیل بیان کرد: اسامی ۱۱۷ نفر به عنوان نامزد تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان به فرمانداری معرفی شده بود که تاکنون پنج نفر از ادامه رقابت انصراف داده‌اند.

وی افزود: مهلت قانونی نامزدها برای انصراف از انتخابات هشتم اسفندماه است و از این رو آگهی فهرست نهایی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین روز نهم اسفندماه اعلام خواهد شد.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: فهرست نام، موقعیت و نشانی شعبه‌های رای‌گیری در شهر اردبیل، بخش‌های مرکزی، هیر و ثمرین، شهر نمین، بخش‌های عنبران و ویلکیج، شهر سرعین، بخش مرکزی، بخش سبلان و ایردموسی، شهر نیر و بخش کوراییم آماده شده و فردا زیر چاپ می‌رود تا در شعبه‌ها نصب شود.

وی اضافه کرد: همه دست‌اندرکاران شعبه‌های اخذ رای از جمله نمایندگان فرمانداری، بازرسان و کاربران دستگاه‌های احراز هویت مشخص شدند و دوره‌های آموزشی نمایندگان فرمانداری برگزار شده است ، علاوه بر این دوره آموزشی کاربران دستگاه‌ها در حال برگزاری است و هفتم اسفند نیز همایشی با حضور نمایندگان فرمانداری برگزار خواهد شد.

اعتماد اعجازی با بیان اینکه هماهنگی لازم با فرمانداری‌های نیر، نمین و سرعین در مورد نحوه تحویل ملزومات و تعرفه‌ها انجام شده است، ادامه داد: دستگاه‌های احراز هویت هم ۷۲ ساعت پیش از رای‌گیری در حضور اعضای هیات نظارت فک پلمب و آخرین اطلاعات و آمار مربوط به سازمان ثبت احوال در آنها به‌روز رسانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود روز انتخابات ارتباطات همه دستگاه‌ها به صورت برخط (آنلاین) باشد، ولی آمادگی برای ثبت برون‌خط (آفلاین) اطلاعات نیز وجود دارد.

 

توصیه‌ها و تذکرهای لازم به نامزدها داده شده است

اعتماد اعجازی ادامه داد: برای بحث تبلیغات نیز نشستی با حضور نامزدها، مسئولان سیاسی، انتظامی، قضایی و امنیتی برگزار و توصیه‌ها و تذکرهای لازم در مورد قوانین و مقررات مربوطه داده شده است تا شاهد نقض قانون از سوی داوطلبان و هواداران آنها نباشیم.

فرماندار اردبیل به داوطلبان و هواداران آنها توصیه کرد ضمن رعایت قوانین و مقررات پیش بینی شده، با استفاده از افشانه‌های رنگ یا چسباندن پوسترها و تصاویر به اموال عمومی مانند تیرها و تابلوهای برق، پایه‌های پل‌ها و دیوارها یا بناهای متعلق به دستگاه‌های اجرایی سیما و منظر شهری را تخریب نکنند.

وی تاکید کرد: هر گونه تخلف منجر به تخریب اموال عمومی و سیما و منظر شهری در کنار اینکه در هیات اجرایی برای رسیدگی به تخلف مطرح خواهد شد، تحت تعقیب قضایی و کیفری نیز قرار خواهد گرفت.

اعتماد اعجازی تشریح کرد: برای وصول شکایت‌های مردمی از فرایند تبلیغات یا برگزاری انتخابات بازرس‌هایی که در شعبه‌ها پیش‌بینی شده و اعضای هیات‌های اجرایی در نظر گرفته شدند تا موارد در سریع‌ترین زمان ممکن به مرجع‌های قانونی منعکس شود.

وی افزود: هر گونه تخلف به ویژه خرید و فروش رای از نظر شرعی و قانونی حرام است و در صورت احزار چنین تخلفی، در کنار اینکه به واسطه هیات نظارت در بازنگری صلاحیت شخص موثر خواهد بود، از سوی دستگاه قضایی تعقیب کیفری هم خواهد داشت.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: نامزدها توجه داشته باشند که اگر اقدام‌های آنها و هوادارانشان در چارچوب قانون باشد، سایر قشرهای مردم نیز به آنها دید مثبت‌تری پیدا می‌کنند؛ ولی اگر در جریان تبلیغات یا فرایند برگزاری انتخابات قانون‌شکنی مشاهده کنند، مورد اقبال قرار نخواهند گرفت.

 

پنج سالن ورزشی و ۱۱ باب مسجد در اختیار نامزدها قرار گرفت

وی خاطرنشان کرد: امسال در قانون پیش‌بینی شده است که دستگاه‌های دولتی امکانات خود را با شرایط برابر در اختیار نامزدها قرار دهند که بر همین اساس پنج سالن ورزشی در حوزه انتخابیه شامل ۲ سالن در محله‌های بهارآباد و زرناس اردبیل و سه سالن در دیگر شهرستان‌ها بر اساس قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نامزدها در اختیارشان قرار گرفت.

اعتماد اعجازی اضافه کرد: همچنین ۱۱ باب مسجد نیز برای نامزدهایی که تمایل به سخنرانی در آنها داشتند، با برنامه زمانی مشخص بر اساس قرعه‌کشی در حضور نمایندگان آنها در اختیار قرار خواهد گرفت که جزییات آن برای اطلاع مردم در پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری اردبیل قرار داده شده است.

 

پیش‌بینی ۶ شعبه‌ سیار و یک دستگاه اتوبوس برای رای‌گیری

وی با بیان اینکه ۳۷۷ شعبه رای‌گیری برای کل شهرستان پیش‌بینی شده است که تعدادی از آنها ویژه خواهران خواهد بود، گفت: ۶ شعبه سیار نیز برای اخذ رای از کارمندان دستگاه‌های اجرایی که ملزم به خدمت‌رسانی در روز رای‌گیری هستند یا افرادی که به هر علتی نمی‌توانند به شعبه‌ها مراجعه کنند، در نظر گرفته شده است و یک دستگاه اتوبوس حامل صندوق نیز به همین منظور در هسته مرکزی شهر در حال گردش خواهد بود.

فرماندار اردبیل عنوان کرد: دور گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی میزان مشارکت حدود ۳۵ درصد بوده است که امید می‌رود در این دوره با اقدام‌هایی که در راستای جلب اعتماد عمومی از تلاش برای اطمینان از سلامت انتخابات تا برگزیدن افرادی از دل مردم در هیات‌های اجرایی انجام شد، شاهد افزایش آمار در این دوره باشیم.

وی در مورد تعداد رای‌دهندگان نیز اظهار کرد: حدود ۵۳۰ هزار نفر در شهرستان اردبیل در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند که حدود ۲۲ هزار نفر آنها جزو رای‌اولی‌ها محسوب می‌شوند.

اعتماد اعجازی با اشاره به اینکه هشت هزار و ۵۰۰ نفر دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان اردبیل خواهند بود، افزود: شرط یک انتخابات سالم این است که مجریان انتخابات بی‌طرف باشند و از این رو تلاش داریم نمایندگان فرماندار را به طور مستمر پالایش کنیم؛ حتی با اینکه فرایند انتخاب افراد سپری شده است، اگر گزارشی مبنی بر حضور در ستادهای تبلیغاتی و حمایت علنی از نامزدی خاص، بلافاصله شخص دیگری جایگزین خواهد شد.

وی یادآور شد: اردبیل از نظر این که در انتخابات مجلس مرکز حوزه انتخابیه بین چهار شهرستان و در انتخابات خبرگان مرکز استان است، از این رو در پایان رای‌گیری تجمیع آرا در شهرستان را خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه