English

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

خبرنگاران برای برگزاری باشکوه جشن ملی انتخابات تلاش کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از اصحاب خبر و رسانه خواست برای برگزاری جشن بزرگ و ملی انتخابات به منزله کلاس ارتقا سواد سیاسی جامعه تلاش کنند.

خبرنگاران برای برگزاری باشکوه جشن ملی انتخابات تلاش کنند
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، رضا قاسمیان روز چهارشنبه در نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل اظهار کرد: مسیر رشد و توسعه کشور از صندوق آرا عبور می‌کند و مردم باید از نقش سالاری خود در موسم انتخابات استفاده کنند و تولیدات خبرنگاران می‌تواند حاکمیت مردم بر سرنوشت کشور را تسهیل کند.

وی افزود: وقتی تخریب در فضای مجازی و حتی فضای حقیقی به یک فرهنگ و روال تبدیل می‌شود، تخریب کننده نیز از آن، مصون نخواهد ماند و در طول تاریخ، هزاران خون دل خورده شده است تا مردم با کنار زدن حکام ظالم، به وسیله انتخابات بر سرنوشت خود حاکم شوند، بنابراین اصحاب خبر باید با تبیین مضرات توهین و تخریب، برای ترویج گفتمان سالم انتخابات تلاش کنند.

وی ادامه داد: انتخابات به صورت شبانه روزی در فضای مجازی در حال برگزاری است و مردم به پیام‌های مختلف یا رای مثبت می‌دهند یا نظر منفی اعلام می‌کنند و این فرایند، محصول تلاش اصحاب رسانه است و رسانه‌ها نقاش فرهنگ مردم هستند و فلسفه زندگی مردم توسط رسانه‌ها شکل می‌گیرد.

قاسمیان با اشاره به نامگذاری جشنواره رسانه با عنوان ابوذر، اظهار کرد: ابوذر غفاری در میان اعراب به صداقت، روشنگری منصفانه و نقل حدیث شهرت دارد و از این بابت این جشنواره به نام ابوذر نامیده شده است و همانگونه که حوزه اقتصاد، افرادی آبرومند دارد و باعث حیثیت آن بخش می‌شود و همچنین اراذل و اوباش نیز در حوزه اقتصاد باعث لکه دار شدن آن می‌شوند، در حوزه رسانه نیز خبرنگاران متعهد و حرفه ای نباید اجازه ورود اراذل و اوباش را بدهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اشاره ای به زبان مادری و اهمیت آن در تولیدات خبری کرد و ادامه داد: مادر، سنبل زایش، رویش و افزایش است و زبان مادری، زبان تربیت است و اگر در ترویج آن، رویش و زایش رخ ندهد، به درد نمی‌خورد و از آنجائی که مادر، خیرخواه مطلق است، کسی که از زبان مادری دفاع می‌کند بهتر است ابتدا به عشق و عاطفه مادر توجه کند و سپس به لهجه و گویش حساس باشد.

سرهنگ پاسدار جهانبخش عطایی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل هم در این رویداد گفت: جبهه سازی و جریان سازی در رسانه، بسیار مهم است و از رسانه‌ها انتظار داریم در افزایش مشارکت انتخابات نقش آفرینی کنند و امروز، رفتارسازی و اندیشه سازی از رسالت‌های اصحاب خبر و رسانه است.

وی ادامه داد: روایت اول اخبار، بسیار حائز اهمیت است و به مثابه تاکتیک و تکنیک رسانه ای باید مدنظر خبرنگاران متعهد و انقلابی باشد و همچنین اهل فن باید به درست نویسی به جای درشت نویسی اهمیت ویژه ای قائل شوند.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جشنواره گفت: ورود یک هزار و ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه ای ابوذر، نشانه استقبال پرشور اصحاب خبر و مطبوعات از این رویداد است و امیدواریم در سال‌های آینده با شکوه‌تر از این برگزار شود.

وی افزود: روحیه نقادی، پایبندی به اخلاق و اصول و عشق به ولایت از خصائل ابوذر غفاری بوده و نام او را در تاریخ ماندگار کرده است و آن شخصیت مهم دوره صدر اسلام به عنوان نمادی تمام عیار برای خبرنگاران و مطبوعاتی‌ها شناخته می‌شود.

مولودی خوانی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و پخش نماهنگ از بخش‌های متنوع این جشنواره بود و در پایان با اهدای هدایایی از برگزیدگان و برترین‌های بخش‌های مختلف نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان اردبیل تجلیل به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه