English

در اردبیل انجام شد؛

ثبت دو اختراع جدید توسط فناوران مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل

فناوران مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد اردبیل موفق به ثبت دو اختراع جدید پارافیلم گیاهی برای افزایش ماندگاری گوشت قرمز و فرآورده‌های گوشتی بسته بندی شده در خلاء شدند.

ثبت دو اختراع جدید توسط فناوران مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

،رئیس مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل صبح شنبه در نشست با کارشناسان مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار کرد: پارافیلم گیاهی برای افزایش ماندگاری گوشت قرمز و فرآورده‌های گوشتی بسته بندی شده در خلاء «توسط دکتر حجت اقبال و جعفر آقائی» از پژوهشگران و فناوران مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل ثبت اختراع و گواهینامه آن از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شد.

مهران اوچی اردبیلی با اشاره به مزایای این ثبت اختراع خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مواد موثره و اصلی پارافیلم ویژن تهیه شده از عصاره های گیاهان دارویی با فناوری نانو، از قبیل آپی ژنین، گالیک اسید، فرولیک اسید، رزمارینیک اسید، کافئیک اسید و … دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریال هستند.

وی گفت: این محصول می تواند باعث جلوگیری از فساد گوشت قرمز و فرآورده های آن شده و جایگزین مناسبی به جای نگهدارنده های شیمیایی مانند نیترات و نیتریت شود که بسیار در سلامت انسان و صنایع غذایی مورد اهمیت است.

رئیس مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل افزود: لزوم بررسی روش‌های مناسب برای این ادعا که می‌تواند مشکلات عظیم شرکت‌های فرآوری فرآورده‌های گوشتی، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در عرصه غذا و صنایع غذایی، محققان و پژوهشگران حوزه صنایع غذایی را در این بخش حل کند پارافیلم ویژن قادر است از فساد گوشت قرمز و فرآورده های آن به مقدار قابل توجهی جلوگیری کرده و ماندگاری آنها را افزایش دهد بطوری که طعم، رنگ و عطر آنها کاملاً حفظ شود.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه نتایج این تحقیقات حاصل سه سال تلاش محققان و پژوهشگران این مرکز است، از پذیرش مقالات علمی حاصل از نتایج تحقیقات فوق در بخش تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان پژوهشگران داروی سبز در مجلات علمی پژوهشی معتبر نیز خبر داد.

وی افزود: این مقالات علمی حاصل تحقیقات دکتر حجت اقبال و جعفر آقائی و سایر همکاران از پژوهشگران این مرکز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه