English

معاون میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خبر داد:

اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی تا سقف یک میلیارد تومان

معاون میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی در قالب طرح کمک‌های فنی و اعتباری به بخش غیردولتی حوزه میراث‌ فرهنگی در این استان خبر داد.

اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی تا سقف یک میلیارد تومان
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، علیرضا دباغ عبداللهی اظهار کرد: این تسهیلات به منظور حمایت از مالکین بناهای تاریخی و با هدف حفظ و احیای مواریث فرهنگی پرداخت می‌شود و مالکین خصوصی آثار ثبت شده و یا واجد ارزش تاریخی می‌توانند از تسهیلات اعطایی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال استفاده نمایند.

او تاکید کرد: بر اساس شرایط موجود برای این تسهیلات ، بنای تاریخی باید مالکیت خصوصی داشته باشد و مالک کارمند دولت نباشد، بنای تاریخی الزاما دارای کاربری باشد و بناهای تاریخی ثبتی واقع در روستاها در اولویت خواهد بود.

دباغ عبداللهی ادامه داد: در این مورد بناهایی که تاکنون از وزارت میراث‌ فرهنگی تسهیلات دریافت نکرده‌اند در اولویت خواهند بود و بانک عامل طرح توجیه فنی و اقتصادی، اعتبار و توان متقاضی را بررسی خواهد کرد و بهره بانکی تسهیلات متعاقبا اعلام می‌شود.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین گفت: متقاضیان می‌توانند تا تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ با ارائه مدارک خود شامل تصاویر وضعیت موجود بنا، کپی شناسنامه و کارت ملی مالک، کپی سند مالکیت و طرح مرمت و احیا پروژه درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات به اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل ارائه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه