English

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل:

دومین کنگره بزرگداشت بانوان تاثیرگذار استان برگزار می‌شود

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل از برگزاری دومین کنگره بزرگداشت بانوان تاثیرگذار این استان در هشت محور با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی همزمان با هفته زن خبر داد.

دومین کنگره بزرگداشت بانوان تاثیرگذار استان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، افسانه جهانی در نشست کارگروه امور بانوان استان با محوریت برنامه‌ریزی برای بزرگداشت هفته زن و روز مادر، بیان کرد: دومین کنگره بزرگداشت بانوان تاثیرگذار استان همزمان با هفته زن با هدف معرفی الگوی زن ایرانی - اسلامی ، تقویت جریان زن انقلابی با محوریت "الگوی سوم زن" ، معرفی زنان نخبه ، گسترش فرایند شناسایی و معرفی بانوان تاثیرگذار ملی و استانی و فراهم‌ کردن زمینه ارتباط نخبگان، کارآفرینان ، کنش‌گران و فعالان در حوزه زنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کنگره در استان‌ها با ۲ دبیر علمی و اجرایی و در قالب هشت کارگروه فعالیت‌ خواهد کرد، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی در برگزاری کنگره بزرگداشت زنان تاثیرگذار مشارکت می‌کنند و در این زمینه معرفی بانوان تاثیرگذار در بخش‌های مختلف و مرتبط با دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: این کنگره در هشت محور با عنوان‌های فرهنگ و هنر ، تعلیم و تربیت ، رسانه و گفتمان‌سازی ، فعالیت‌های اجتماعی ، اقتصاد و کارآفرینی ، علمی ، پژوهشی و فناوری ، سیاست‌گذاری ، حکمرانی و ورزش برگزار می‌شود.

 

هفته زن فرصت مناسبی برای تجلیل از بانوان نمونه است

جهانی گفت: همچنین با توجه به اهمیت ازدواج و فرزندآوری و بر اساس ماده ۲۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هفته زن بهترین فرصت برای تجلیل از بانوان شاغلی است که در یک‌سال گذشته ازدواج کرده‌اند یا صاحب فرزند شده‌اند.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای بانوان استان اردبیل نیز برپا می‌شود.

 

فرهنگ اسلامی و سیره فاطمی درباره مقام مادر باید احیا شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به مقام والای مادر و پاسداشت حرمت مادران به‌ویژه مادران شهدا، اظهار کرد: احیای فرهنگ اسلامی و سیره فاطمی در رابطه با مقام مادر در این ایام مورد تاکید است.

رضوان باقلاچی با اشاره به تقارن هفته بزرگداشت مقام زن و مادر با ایام شهادت سردار سلیمانی افزود: در راستای حراست از مقام و حرمت مادر، ارائه برنامه‌های ابتکاری از سوی دستگاه‌های اجرایی و برگزاری آن ضروری است.

وی بیان کرد: لازم است در این ایام از بانوانی که در امر تبیین و روشنگری در استان اردبیل تلاش می‌کنند، تجلیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه