English

معاون فرهنگی - تبلیغی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران:

حضرت زهرا (س) الگوی جهاد تبیین و دفاع از ولی فقیه است

معاون فرهنگی - تبلیغی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز ممکن است مصادیق جهاد تبیین و دفاع از ولایت با دفاع حضرت فاطمه زهرا (س) به لحاظ شکل متفاوت باشد اما به لحاظ ماهوی هیچ فرقی نمی‌کند و ما باید از این الگوی بی‌بدیل پیروی کنیم.

حضرت زهرا (س) الگوی جهاد تبیین و دفاع از ولی فقیه است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، سردار حسین محبی روز پنجشنبه در محفل انس با قرآن نیروهای مسلح در کنار پیکر سه شهید گمنام در اردبیل اظهار کرد : جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) یک جایگاه بسیار بلند و دست نیافتنی است و شخصیت ایشان علاوه بر ابعاد الهی ، ملکوتی و ماورایی، الگوی زندگی بشری را به ما عرضه کردند.

سردار محبی با اشاره به سوره کوثر که در شان آن حضرت نازل شده است، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی انسان کامل است. ایشان نه فقط الگویی برای زنان، بلکه الگویی برای همه انسان‌هاست و وجود مطهر ایشان در دوران زندگی کوتاه دنیایی درس های زیادی برای ما داشته است.

وی تصریح کرد: ایشان در دفاع از ولی امر زمان خودشان و برای دفاع از ولایت و شخص ولی و این جایگاه جان خود را پای آن گذاشتند ، این رفتار برای ما الگوی دفاع از ولایت است.

سردار محبی گفت: دشمنان ما در ۴۰ سال اخیر انواع و اقسام توطئه‌ها را برای از بین بردن انقلاب و خاموش کردن نور هدایت گری اسلام در قالب انقلاب اسلامی به کار بردند اما به این نتیجه رسیدند که فردی که مانع این کار است رهبر انقلاب است و برای همین همه حمله‌ها به سمت رهبر معظم انقلاب است.

معاون فرهنگی- تبلیغی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: در دوران اغتشاشات ، قبل و بعد از آن نوک حمله‌ها را به سمت رهبر نشانه گرفتند چون می‌دانند تا ایشان هست امکان ندارد ایران را از این مسیر منحرف کنند و توطئه‌هایشان علیه کشور به ثمر بنشیند.

سردار محبی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س)الگوی خوبی برای دفاع از انقلاب و اسلام و ایران است، به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: امروز ممکن است مصادیق دفاع از ولایت با مصداق دفاع حضرت فاطمه زهرا (س) به لحاظ شکل متفاوت باشد اما به لحاظ ماهوی هیچ فرقی نمی‌کند و ما باید از این الگوی بی‌بدیل الگو بگیریم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین گفت:امروز دشمن سعی می‌کند همه جا را سیاه و تاریک جلوه دهد و در این راستا دشمن قصد دارد کارآمدی نظام را نادیده گرفته و به مردم القا کند که نظام ناکارآمد است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر دشمن می‌خواهد دستاوردهای نظام را کوچک و ضعف‌ها را بزرگنمایی کند. در چنین شرایطی به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هر کس می‌تواند باید دستاوردهای بی‌نظیر و بی‌بدیل نظام در حوزه‌های علمی ، صنعتی ، معرفتی و علوم انسانی را تبیین کند.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) الگوی جهاد تبیین است. تاکید کرد: ایشان با سخنرانی‌های خود در مساجد افشاگری کرده و تاریخ و شرایط آن زمان را توضیح می‌داد و حقایق و انحرافات را نشان می داد.

وی با اشاره به محفل انس با قرآن در این مراسم گفت: قرآن کتاب زندگی و انقلاب ماست. انقلاب ما بر پایه قرآن شکل گرفته ، بر پایه قرآن پیش رفته و در آینده هم مبتنی بر قرآن پیش خواهد رفت امروز ما اگر از قرآن فاصله بگیریم، توفیقات فعلی را نخواهیم داشت.

سردار محبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تمام گرفتاری‌های مسلمانان به خاطر دوری از قرآن است ،گفت: اگر ما در محضر قرآن زانو بزنیم و از معارف آن استفاده کنیم هم برای زندگی فردی ، هم خانوادگی ، هم سازمانی و هم زندگی اجتماعی مفید است و زندگی ما رنگ و بوی دیگری پیدا خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قرآن جایگاه راهبردی دارد ، در تبیین چرایی آتش زدن قرآن در برخی کشورهای غربی گفت: چون قرآن هماوردی ندارد و مبارز طلبی کرده و برتری خود را برای سعادت بشر اثبات می‌کند و آنها چون توان هماوردی با آن را ندارند، سراغ آتش زدن قرآن می روند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی چون نمی‌تواند با رزمندگان حماس مقابله کند بمباران می‌کند از دور و نزدیک زن ، مرد ، پیرمرد ، کودک ، مدرسه ، مسجد و بیمارستان را خراب می‌کند.

الان گفته می‌شود بر اساس گزارش مرکز قرآنی المهدی ۴۲۰ مرکز قرآن‌پژوهی در رژیم صهیونیستی و ۸۰ مرکز قرآن‌پژوهشی در آمریکا وجود دارد ، قرآن می‌فرماید که اگر کسی می‌تواند و شک دارد در قرآن یک آیه یا یک قرآن مثل این بیاورد.

وی در ادامه گفت؛ دشمنان برای بی‌ارزش کردن ظاهر قرآن تلاش می‌کنند ولی ما باید جایگاه قرآن را در همه جهان بالا برده و در حد اعلا قرار دهیم و این کار شدنی است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب از بدو تشکیل با قرآن مانوس بوده است، گفت: این که ما امسال آخر هفته آینده چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن سپاه را برگزار خواهیم کرد قابل افتخار است.

سردار محبی با اشاره به تشکیل قرارگاه قرآنی سپاه نور گفت: فرمانده کل سپاه پاسداران فرمانده این قرارگاه است و نسبت به فعالیت‌های قرآنی کوشا و جدی و پشتیبان‌های قوی داریم و امیدواریم در این زمینه سپاه را قرآنی کنیم.

تمسک به قرآن کریم مرجع اصلی جهاد کبیر است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل هم در این مراسم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه عمل به جهاد کبیر گفت: تفسیر صحیح مقام معظم رهبری در این زمینه بر این است که اگر ما دشمن را به درستی تشخیص ندهیم نمی‌توانیم اطاعت یا عدم اطاعت از دشمنان و کافران که منجر به جهاد کبیر می‌شود ، را محقق کنیم.

حجت‌الاسلام حسین علیی روز پنجشنبه در محفل انس با قرآن نیروهای مسلح در کنار پیکر سه شهید گمنام در اردبیل اظهار کرد: همه چیز ما قرآن کریم است ، امام صادق (ع) فرمودند هر زمان درباره روایاتی که به ائمه اطهار (ع) منتسب می‌شود شک کردید به قرآن کریم مراجعه کنید اگر مطابق قرآن باشد بپذیرید و اگر مخالف قرآن باشد ارزشی ندارد آن را به دیوار بکوبید.

وی با اشاره به این که در عرفان‌های نوظهور هم روال بر این مدار است ، ادامه داد: در تمام عرفان‌ها اگر مسالک عرفانی و مسیرهای غرفانی مطابق با قرآن است درست است ولی اگر خلاف قرآن بود آن عرفان نوظهور باطل است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل تصریح کرد: همه باید از معنویات و هدایت قرآن بهره بگیریم ، چون ما را تا هدف نهایی خلقت که ورود ما به بهشت است رهنمون کرده و هدایتگر ما می باشد.

حجت‌الاسلام علیی افزود: خداوند قرآن کریم را هدایتگر متقیان معرفی کرده و شک و تهمتی در آن نیست و بالاترین مراتب شک هم در قرآن راه ندارد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه‌ای در سوره یوسف فرمودند علت عربی امضا کردن قرآن این است که چون کتاب رهنمون ، هدایتگر و تنها راه هدایت جامعه از طریق تمسک کردن به قرآن به لحاظ عملی است ، جهاد کبیری که قرآن آن را واجب فرموده وظیفه تک تک ماست ، جهاد کبیر جنگ نیست ، جنگ نرم نیست ، جنگ سخت نیست بلکه یک جنگ فرهنگی است ، لذا بیشتر مفسرین معتقدند با قرآن باید جهاد کبیر انجام داد.

وی در این محفل قرآنی از حضور نیروهای مسلح ، ارتش ، نیروی انتظامی ، یگان مرزی ، یگان ویژه و مجموعه‌های وزارت دفاع ، سازمان تامین اجتماعی ، نیروهای مسلح سپاه استان و رده‌های سپاه استان اردبیل تجلیل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه