English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد:

رفع تصرف ۷۹۸ هکتار اراضی ملی در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از رفع تصرف ۷۹۸ هکتار اراضی ملی این استان به ارزش بیش از ۵۵ میلیارد ریال در هشت ماه سال جاری خبر داد.

رفع تصرف ۷۹۸ هکتار اراضی ملی در استان اردبیل
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، محمود قلی‌زاده اظهار کرد: با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان این اراضی از دست متصرفان خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی از برخورد شدید با ساخت و سازهای غیر مجاز در مراتع ملی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری ۳۸ فقره پرونده درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در مراتع ملی به مساحت ۲.۶۵ هکتار تشکیل و به مراجع قضایی استان ارسال شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: حفاظت و حراست از اراضی ملی نیازمند عزم و اراده جدی همگانی بوده و انتظار می‌رود مردم نیز در این زمینه مشارکت لازم را داشته و در راستای حراست از این اراضی گام بردارند.

قلی‌زاده با قدردانی از مجموعه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان گفت: نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان قاچاق غیرمجاز چوب، متجاوزین عرصه‌های ملی، عاملان آتش‌سوزی جنگل و مرتع و چرای غیرمجاز همکاری کامل داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع ، قانونگذار وظیفه حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی را به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور واگذار کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز حسب وظیفه ذاتی و قانونی، به‌طور شبانه‌روزی ضمن مقابله با سوداگران و متعدیان به اراضی ملی به‌عنوان مصداقی از انفال و حقوق بیت‌المال مستند به تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع هرگونه تخریب و تصرف عدوانی به عرصه‌های مذکور را احصا و مراتب را طی تشکیل پرونده تخلف، به مراجع قضایی احاله می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی طبق اصل پنجاه قانون اساسی وظیفه عمومی تلقی می‌شود، افزود: مشارکت همه‌جانبه و آگاهانه اقشار مختلف و نیز همکاری مردم استان ، دوستداران و همیاران طبیعت و نیز سایر دستگاه‌های اجرایی در جهت حفاظت از منابع طبیعی ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه