English

هشدار مدیرکل منابع طبیعی استان :

وزش باد احتمال آتش سوزی جنگل را قوت می‌بخشد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ضمن هشدار به شهروندان درباره احتمال آتش‌سوزی جنگل‌های اردبیل گفت: با توجه به کاهش رطوبت هوا و خزان برگ‌های درختان جنگلی در فصل پاییز و وزش بادهای شدید در منطقه احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان بیشتر شده است.

وزش باد احتمال آتش سوزی جنگل را قوت می‌بخشد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، محمود قلی‌زاده گفت: کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای فعالیت یا تفریح حضور دارند از هر گونه روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به وزش باد شدید خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل ، تهدیدی جدی محسوب می‌شود و همگان باید مراقب و مواظب آتش‌سوزی جنگل‌ها باشند.

قلی‌زاده بیشترین عامل بروز آتش‌سوزی در منابع طبیعی را عامل انسانی و بی‌احتیاطی مردم دانست و ادامه داد: همه هنگام حضور در مراتع و جنگل‌ها باید از هرگونه آتش‌سوزی در جنگل خودداری کنند.

وی همچنین گفت: ضروری است شهروندان از رها کردن ته سیگار یا چوب کبریت در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش‌سوزی، سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و رهاسازی بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی در جنگل‌ها و مراتع بپرهیزند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: رهاسازی بطری‌های شیشه‌ای در طبیعت سبب می‌شود این اشیا همانند عدسی ذره‌بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک کف جنگل‌ها و مراتع و ایجاد کانون‌های آتش در مناطق جنگلی شوند.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده آتش‌سوزی، مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز امداد جنگل و مرتع به‌صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند تا با بسیج امکانات و هماهنگی‌های لازم، عملیات مهار آتش در سریع‌ترین زمان انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه