English

هاشم علایی خبر داد:

آزمون دوره ای ۲۷۰ دستگاه باسکول جاده ای در استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: طی 9 ماهه نخست امسال 270 باسکول وسایل نقلیه چرخ دار جاده ای استان مورد بازرسی و آزمون دوره ای قرار گرفته است.

آزمون دوره ای 270 دستگاه باسکول جاده ای در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، هاشم علایی ، مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: طبق ضوابط قانونی همه وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در مرحله تولید و کارکرد در مراکز توزین تحت نظارت کامل سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارند و کلیه وسایل توزین باید در فواصل زمانی معین به صورت دوره‌ای توسط شرکت های تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد بازرسی و آزمون قرار گیرند.

وی افزود: 360 باسکول در سطح استان نصب که از این تعداد 330 باسکول بصورت مستمر فعال و 30باسکول نیز از چرخه فعالیت خارج شده و 80 درصد باسکول های نصب شده در بخش خصوصی و 20 درصد در بخش دولتی فعالیت دارند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل می گوید: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل، توسط آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده مجری آزمون دوره‌ای، تعداد 270 باسکول‌ وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ای بر اساس استاندارد ملی 10 هزار و 274 در طول این مدت مورد آزمون قرار گرفته است که از این تعداد، 257 باسکول قبول و 6 باسکول نیز مردود بوده است.

علایی گفت: مالک 7 باسکول همکاری لازم را با آزمایشگاه مجری نداشته که تذکرات لازم برای استاندارد سازی به مالکان باسکول ها داده شد و در صورت عدم تمکین برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه آزمون باسکول های چرخ دار جاده ای شاهد تحقق 117 درصدی برنامه عملیاتی پیش بینی شده، بوده ایم که تمام باسکول ها باید دارای گواهی آزمون صحت عملکرد و تاییدیه استاندارد باشند.

به گفته علایی آزمون صحت عملکرد باسکول های استان منحصر به ایام برداشت محصولات کشاورزی نبوده و این طرح به طور ادواری در طول سال در تمام شهرستان های استان انجام می پذیرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه