English

کلیم الله وثوقی خبر داد:

آماده‌باش ۲۲ راهدارخانه و استقرار ۸۰ اکیپ راهداری در جاده های اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از آماده‌باش 22 راهدارخانه و استقرار 80 اکیپ راهداری در در قالب اجرای طرح زمستانی در جاده های استان خبر داد.

آماده‌باش 22 راهدارخانه و استقرار 80  اکیپ راهداری در جاده های اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کلیم الله وثوقی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در خصوص اقدامات انجام شده در راستای خدمت رسانی به مردم در فصل زمستان گفت: در طرح زمستانی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با  230 دستگاه ماشین آلات با حضور فعال 430  نفر راهدار به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم می باشد.

وی با اشاره به تلاش های راهداران در جهت تامین رفاه مردم و ایمن سازی راه های استان افزود: راهداران در برخی از محورها به دلیل شرایط سخت به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و حتی تا مدت یک هفته هم فرصت بازگشت به منزل را ندارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بیان کرد: در خصوص نمک پاشی نیز سعی کرده ایم در حد امکان از تجهیزات بروز زمستانی استفده کنیم به طوریکه در حال حاضر  15 مورد دستگاه نمک پاش مکانیکی در راه های استان آماده فعالیت است که یکی از مزایای مهم این دستگاه ها استفاده کمتر از نمک در یخ زدایی راه ها می باشد که این امر باعث افزایش طول عمر آسفالت می شود.

وثوقی در خصوص روند بازگشایی راه ها در هنگام بارش برف و کولاک نیز بیان کرد: خوشبختانه با تلاش راهداران غالبا راه های مواصلاتی استان باز است. در بازگشایی ها، محورهای شریانی و راه های فرعی به ترتیب در اولویت اول و دوم راهداری و همچنین بازگشایی راه های روستایی در اولویت بعدی قرار می گیرد.

وی حمل و نقل و نگهداری زیرساخت ها را جزو 2 وظیفه مهم این اداره کل برشمرد و گفت: 90 درصد فعالیت های ما در جهت ایمن سازی راه ها در قالب اصلاح علائم، بهسازی و  روکش آسفالت، خط کشی و نظایر آن انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: لازم است رانندگان در فصل سرما وسایل نقلیه خود را مجهز به تجهیزات زمستانی کنند تا در شرایط لازم سفری ایمن داشته باشند.

وثوقی در پایان گفت: توصیه می شود رانندگان قبل از سفر با نصب اپلیکیشن 141 یا تماس با این شماره می توانند از وضعیت راه های استان مطلع شوند تا سفری ایمن را تجربه کنند. این سامانه به صورت شبانه روزی آخرین وضعیت راه های استان را هم از نظر ترافیکی و هم از لحاظ جوی اعلام می کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه