English

سید حجت فتاحی:

سیستم هوشمند کنترل ترافیک جایگزین سرعت‌گیرهای اردبیل می‌شود

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: در تلاش هستیم به جای سرعت‌گیرهای معابر سیستم هوشمند کنترل ترافیک را در شهر اردبیل و سایر شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم.

سیستم هوشمند کنترل ترافیک جایگزین سرعت‌گیرهای اردبیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حجت فتاحی ، رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: ما نیز به تعدد سرعت‌گیرها در برخی از معابر و خیابان‌ها معترض بودیم که این موضوع را به شورای ترافیک اعلام کردیم تا در این زمینه تصمیم‌گیری و اصلاح در برخی از سرعت‌گیرها انجام شود.

وی تصریح کرد: سرعت‌گیرها باید به شکل استاندارد طراحی و اجرا شود و در این زمینه مسائل ایمنی و رنگ آمیزی مناسب سرعت‌گیرها نیز مورد توجه است.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: البته در تلاش هستیم به جای سرعت‌گیرها سیستم هوشمند کنترل ترافیک را در شهر اردبیل و سایر شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم تا نیازی به سرعت‌گیرها نباشد.

فتاحی با بیان اینکه ۷۰ درصد کشته‌های استان اردبیل در معابر و خیابان‌های داخلی شهرها مربوط به عابران پیاده است، افزود: در کنار استانداردسازی سرعت‌گیرها، ضروری است تا نسبت به راه‌اندازی پل‌های عابر پیاده مکانیزه در مناطق مختلف شهر به ویژه بزرگراه‌ها دقت لازم انجام شود تا کاهش تصادفات و تلفات رانندگی داخل شهرها را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: البته پلیس فرهنگ سازی را از سال‌های گذشته با همکاری رسانه‌ها آغاز کرده که نمونه موفق آن بستن کمربند که به عنوان یک حرکت تأثیرگذار بوده که قطعاً در سال‌های آینده همین فرآیند با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل ضرورت همراهی دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌ها و خانواده‌ها را در تکمیل چرخه فرهنگ سازی در این زمینه یادآور شد و اضافه کرد: ما نیز بر این باوریم که پلیس باید رفتار قاطع با جرایم راهنمایی و رانندگی و رانندگان متخلف داشته باشد ولی در کنار آن باید فرهنگ سازی به شکل درست و صحیح اتفاق بیفتد.

فتاحی بیان کرد: در سایه فرهنگ سازی و ارتقا آگاهی مردم تعداد کشته‌های جاده‌های کشورمان از ۲۸ هزار نفر در سال ۸۴ هم اکنون به کمتر از ۱۶ هزار نفر در سال رسیده که این روند قطعاً به کاهش چشمگیر تلفات و تصادفات نیز کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در یک برنامه ۱۰ ساله می‌توانیم بخش عظیمی از فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر فرهنگی را در جهت کاهش تصادفات و تلفات انجام دهیم تا زمینه ارتقا سلامت مردم و رانندگان فراهم آید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه