English

اکبر بهنامجو:

ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای توسعه استان اردبیل به کار گرفته شود

استاندار اردبیل گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و پژوهشی نقش تاثیرگذاری در رشد و توسعه فناوری کشور و ارتقای جایگاه جهانی کشور در این زمینه دارد.

ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای توسعه استان اردبیل به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل امروز در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی کشور گفت: استان اردبیل آمادگی دارد از تمام ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در توسعه استان استفاده کند.

او ضمن قدردانی از جهاددانشگاهی به خاطر راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در استان اردبیل افزود: با فعالیت این مرکز بخشی از نیاز استان و کشور‌های همسایه برای رفع مشکل نازایی و افزایش نشاط خانواده‌ها مرتفع شده است.

استاندار اردبیل توسعه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی و ایجاد مرکز تحققات سلولی را در استان خواستار شد و تصریح کرد: جهت تحقق این امر زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع به جهاددانشگاهی استان واگذار شده است.

بهنام‌جو، ورود جهاددانشگاهی به تحقیق و مطالعات فندق را کاری ارزشمند عنوان کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن بخشی از جنگل‌ها فندق کشور در استان اردبیل این امر ضرورت دارد به همین خاطر هماهنگی‌های لازم با سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان برای واگذاری زمین مناسب جهت ایجاد نهالستان و مزرعه الگویی مکانیزه به عمل آمده است البته این طرح باید نگاه ویژه‌ای به صنایع تبدیلی و تولید محصولات نوین داشته باشد.

او به واگذاری بازنگری طرح جامع گردشگری استان به جهاددانشگاهی اشاره و افزود: این طرح با نگاهی عملیاتی و اجرایی جهت ایجاد توسعه متوازن در صنعت گردشگری استان اردبیل انجام می‌گیرد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح فناورانه ایجاد و راه‌اندازی خط تولید نشاسته پلیمری به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن در سال توسط جهاددانشگاهی در استان اردبیل به توسعه اقتصادی و صنعتی استان کمک شایانی خواهد کرد لذا برای تسریع این کار همکاری‌های لازم را با جهاددانشگاهی خواهیم داشت.

بهنام‌جو افزود: استان اردبیل آماده فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از جمله زمین، سوله و بخشی از اعتبارات لازم برای شروع فاز نیمه صنعتی این طرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه