English

با حضور امام جمعه اردبیل؛

آیین استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار می شود

شهردار اردبیل گفت: طبق تمهیدات به عمل آمده آیین استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار می شود.

آیین استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل بیان کرد: طبق تمهیدات به عمل آمده آیین استقبال از ماه محرم در دارالارشارد اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این آیین برای هجدمین سال متوالی روز سه شنبه ۵ شهریور ماه از ساعت ۱۸ در مسجد اعظم اردبیل برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم فرهنگی مذهبی نماینده ولی فقیه در استان، پیرغلامان حسینی و عزاداران محلات شش گانه و عاشقان حسینی حضور داشته و با شعرخوانی و مداحی بار دیگر فرهنگ عزاداری را در شهر حسینی نمایش می دهند.

شهردار اردبیل همچنین از فضا سازی شهر به مناسبت ماه محرم خبر داد و افزود: هدف از برگزاری هرساله این آئین ترویج فرهنگ تشیع  و احیای آیین‌های بومی و اصیل اردبیل است.

لطف‌اللهیان ضمن دعوت از عموم عزاداران و عاشقان حسینی برای حضور در این مراسم، ادامه داد: مراسم طشت گذاری مسجد جامع نیز روز  پنج شنبه هفته جاری از ساعت ۱۴ در مسجد ابراهیم آباد برگزار خواهد شد.

شهردار اردبیل به تجلیل از پیرغلامان حسینی اردبیل در کنار برنامه‌های عزاداری نیز اشاره کرد و یادآور شد: مطمئنا در سال جاری نیز به مانند گذشته عزاداری باشکوه و منسجم عزاداران در دارالارشاد اردبیل را شاهد خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی