English

جواب لاتاری ۲۰۲۳ اعلام شد!!

برای آگاهی از نتایج برندگان گرین کارت امریکا این صفحه را مشاهده کنید.

جواب لاتاری ۲۰۲۳ اعلام شد!!

به گزارش خبرگزاری موج، ثبت نام های لاتاری 2023 یعنی افرادی که در مهر و آبان 1400 در قرعه کشی گرین کارت آمریکا ثبت نام کرده بودند، منتظر 17 اردیبهشت بودند تا از نتایج با خبر شوند.

بله نتایج لاتاری برای دریافت گرین کارت آمریکا اعلام شده و اگر پیش از این ثبت نام نموده اید، می توانید به بررسی نتایج لاتاری اقدام کنید. نتایج لاتاری از ساعت 8:30 دقیقه در دسترس همگان قرار گرفته است. دولت آمریکا هر سال با برگزاری قرعه کشی لاتاری از سراسر جهان اقدام به اعطای گرین کارت آمریکا به صورت رایگان به این افراد کرده و به این صورت تنوع نژادی کشور خود را حفظ می کند. شرکت کنندگان در قرعه کشی لاتاری لازم است که در زمان اعلام جواب لاتاری به سایت مربوطه مراجعه کرده و از نتیجه لاتاری با خبر شوند.

مطابق سال های گذشته ثبت نام لاتاری در ماه اکتبر سال گذشته انجام شده بود. لاتاری (Lottery) نام قرعه کشی است که دولت آمریکا هر ساله در بین متقاضیان سراسر جهان برگزار می کند و به برندگان این قرعه کشی از جمله ایرانیان ویزای اقامت دائم (گرین کارت و پاسپورت آمریکا) به صورت رایگان اعطا می شود.

شرکت کنندگان پس از ثبت نام موفقیت آمیز در لاتاری ۲۰۲۳ منتظر انجام این قرعه کشی و اعلام نتایج آن می شوند، آنان می توانند پس از اتمام مهلت ثبت نام لاتاری، و در زمان اعلام نتایج، نتیجه برنده شدن یا برنده نشدن خود را مشاهده کنند. در ادامه این مقاله به ارائه مطالب بیشتری در رابطه با زمان اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا آورده شده است.

!!خبر فوری: جواب لاتاری 2023 اعلام شد

نحوه اطلاع رسانی نتایج لاتاری

در زمان اعلام نتایج لاتاری هیچ گونه پیام کوتاه و ایمیلی از طرف اداره مهاجرت آمریکا برای شما ارسال نمی‌شود، لذا این پیام ها توسط مجموعه معتبری به نام کارت سبز در ایران انجام می شود، البته اگر در این سایت درخواست بررسی نتایج ثبت نموده باشید، تا بتوانید با اعلام نتایج لاتاری، از برنده شدن یا نشدن خود مطلع شوید.

لینک فرم استعلام نتایج لاتاری:

https://cartesabz.net/register/status-check.php

مشاهده نتیجه لاتاری

تمامی افراد شرکت کننده در لاتاری 2023 پس از مشاهده نتیجه قرعه کشی با یکی از پیام های زیر روبرو می شوند:

پیام برنده نشدن لاتاری

Based on the information provided, the Entry HAS NOT BEEN SELECTED for further processing for the

Electronic Diversity Visa program at this time.

پیام برنده شدن لاتاری

You have been randomly selected for further processing in the Diversity Immigrant Visa Program

پیام اطلاعات اشتباه لاتاری

اگر هنگام چک کردن نتیجه لاتاری،مشخصات را اشتباه وارد کنید متن زیر را مشاهده می کنید.

The information entered is not valid.

Please review the confirmation number , last/family name,and year of birth …

مدارک مورد نیاز جواب لاتاری

مدارک مورد نیاز برای دریافت جواب لاتاری

نام خانوادگی به لاتین

کد رهگیری 16 رقمی

سال تولد به میلادی

کد پیگیری یا کانفرمیشن نامبر چیست؟

کد کانفرمیشن نامبر کدی است که شما در هنگام ثبت نام خود مشاهده کردید. این کد نشان دهنده موفق بودن ثبت نام شما می باشد. این کد 16 کاراکتر است که 4 کاراکتر ابتدایی آن نشان دهنده سال لاتاری ثبت نام شده می باشد.

در صورتی که فایل ثبت نامی خود را گم کرده باشیم چطور نتایج لاتری خود را چک کنیم؟

در صورت گم کردن فایل ثبت نامی نگران نباشید چون سایت اداره مهاجرت آمریکا این امکان را فراهم کرده است تا افراد بتوانند در صورت گم کردن این فایل کد پیگیری خود را بازیابی کنند و نتایج خود را مشاهده کنند.

امور برندگان لاتاری

امور برندگان لاتاری

برندگان لاتاری باید مراحل زیر را  پشت سر بگذارند تا بتوانند ویزای خود را دریافت کنند.

بیشتر برندگان لاتاری به علت نداشتن آگاهی  و با تصور اینکه با برنده شدن در لاتاری کارشان برای دریافت ویزای آمریکا تمام شده است، شانس خود را برای استفاده از این فرصت طلایی از دست می دهند. چون اگر شانس با شما یار باشد و در قرعه کشی برنده شوید 50 درصد کار ها را انجام داده اید و برای آنکه ویزا و اقامت دائم امریکا را از آن خود کنید باید یک سری کار های دیگر را نیز انجام دهید؛ از جمله ی این کار ها شامل:

 پر کردن فرم DS260

 تزریق واکسن

 ترجمه و آماده سازی مدارک

چکاپ توسط پزشک معتمد سفارت

مصاحبه در یکی از سفارت های امریکا در کشورهای همسایه نظیر ترکیه، ارمنستان و امارات می باشد.

وجود نقص و بروز هر اشتباه در این مراحل باعث طولانی شدن زمان  پروسه و در بیشتر موارد باعث رد درخواست ویزا خواهد شد. پس آگاهی و استفاده از تجربه کارشناسان کاربلد و با تجربه در این زمینه ضروری می باشد.

اولویت برندگان لاتاری گرین کارت در دریافت ویزا

اولویت دریافت ویزا برای برندگان لاتاری، شماره کیس برنده لاتاری و سپس به زمان ارسال فرم برندگان لاتاری  بستگی دارد. این موضوع لزوماً به این معنا نیست که هر کس سریع‌تر نسبت به ارسال فرم‌های برندگان لاتاری اقدام کرد، سریع‌تر وقت سفارت و وقت مصاحبه دریافت می‌کند. (البته که در دوره گذشته برای کیس های پایین تر این موضوع حائز اهمیت بود) اولویت شماره کیس بسیار بالاتر از زمان ارسال فرم است اما در صورت تاخیر در ارسال فرم برندگان لاتاری  به طوری که از کارنتی کیس عبور کرده باشد، دچار مشکل می شوید. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که به محض اتمام 4500 ویزای تعیین شده، باقی برنده‌ها شانس دریافت ویزا را از دست خواهند داد. در مجموع ارائه فرم برندگان لاتاری صحیح بهتر از ارسال سریع و دارای خطای این فرم است؛ چون خطا در فرم برندگان لاتاری باعث تاخیر در پردازش پرونده و احتمال از دست دادن ویزا خواهد شد.

آمار برندگان لاتاری در ایران

مطابق قانون آمریکا تعداد ویزای لاتاری برای هر سال 55000 ویزا است که در برنامه لاتاری گرین کارت تعداد 50000 ویزا بین شرکت کنندگان توزیع می‌شود. به هر کشور حداکثر 7% از ویزاهای موجود اختصاص می‌یابد. ایران سال‌ها است که مجموع  7% را دریافت می‌کند. توجه کنید که هر سال تعداد برنده های لاتاری بیشتر از تعداد ویزاهای تنوع نژادی است و به طور مثال اگر موجودی ویزاهای لاتاری سال 2023 برای ایرانیان 3500 ویزا باشد، تعداد برنده های انتخاب شده  لاتاری از ایرانیان 4500 نفر می باشد. محدودیت تعداد ویزا نسبت به تعداد برندگان به دلیل این  که حتما تمام 50000 ویزا در نظر گرفته شده صادر شود و اگر کسی شرایط دریافت ویزا را نداشت ، ویزا به شخص بعدی اهدا می شود. بنابراین تکلیف برندگان لاتاری 2023 صرفا با اعلام نتایج لاتاری مشخص نخواهد شد، و برندگان لاتاری 2023 آمریکا باید حتما مراحل اداری بعد از اعلام نتایج و مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا را با موفقیت به انجام برسانند.

آیا می توان الان برای لاتاری 2023 ثبت نام کرد؟

خیر مهلت ثبت نام لاتاری 2023 تمام شده است . آخرین مهلت ثبت نام در این دوره لاتاری  18 آبان ماه 1400 بود. از حالا میتوانید برای ثبت نام لاتاری 2024 اقدام کنید.

در صورت برنده نشدن چیکار کنیم؟

در صورت برنده نشدن به هیچ عنوان نا امید نشوید و بدون معطلی برای لاتاری سال بعد ثبت کنید تا زمان بیشتری را از دست ندهید. و بدانید که تنها شما نیستید که برنده نشدید افراد زیادی هستن که سال های قبل هم برنده نشده بودن ولی دست از تصمیم خود برنداشتن و دوباره ثبت نام کردند و در آخر برنده شدند.

سخن پایانی

مهاجرت به آمریکا روش‌های متفاوتی دارد که سریع‌ترین و آسان‌ترین روش، لاتاری گرین کارت آمریکا است. هر ساله تعداد زیادی از شرکت کنندگان لاتاری منتظر اعلام نتایج لاتاری هستند. امسال نیز بسیاری از شرکت کنندگان منتظر مشاهده نتایج لاتاری 2023 در اردیبهشت ماه می باشند.

منبع: کارت سبز

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • حسین فیضی

    سلام من ایمیل ام ره گم کرده ام

    • حسین فیضی

      به سلامتی آقای مهندس

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه