English

آیا جنگ‌های اخیر بین کشورها تأثیری در زمان اعلام نتایج لاتاری دارد؟

به طور کلی جنگ بین کشورها ممکن هست در روند بعضی از مهاجرت‌ها تأثیر گذار باشد اما این موضوع در نتایج لاتاری هیچ تأثیری ندارد.

آیا جنگ‌های اخیر بین کشورها تأثیری در زمان اعلام نتایج لاتاری دارد؟

به گزارش خبرگزاری موج، به طور کلی جنگ بین کشورها ممکن هست در روند بعضی از مهاجرت‌ها تأثیر گذار باشد اما این موضوع در نتایج لاتاری هیچ تأثیری ندارد. دوستان عزیزی که سال 1400 ثبت نام لاتاری خود را انجام داند می‌توانند در اردیبهشت سال 1401 نتایج لاتاری 2023 خود را مشاهده کنند. تاریخ دقیق اعلام نتایج 18/02/1401 روز یک شنبه است.

در ادامه این مقاله برای شما از سایت اصلی برگزار کننده لاتاری خواهیم گفت که در آن اعلام نتایج لاتاری 2023 رخ خواهد داد. این سایت تحت مالکیت وزارت امور خارجه آمریکا بوده و اطلاعات آن کاملاً موثق است. در ادامه نیز طریقه استعلام نتایج لاتاری را در یکی از بهترین سایت‌های ایرانی آموزش خواهید دید. 

در آخر نیز برای حسن‌ختام این مقاله در مورد شرایط زندگی در آمریکا و هزینه‌های ثبت نام لاتاری برای عزیزانی که تازه با این موضوع آشنا شدند خواهیم گفت.

آدرس اصلی سایت اعلام نتایج لاتاری 2023 چیه؟

 

لاتاری یک قرعه کشی شگفت‌انگیز است که برندگان این قرعه کشی واقعاً آدمی خوش شانسی بودند که این فرصت به آن داده شده. برگزار کننده و پشتیبان این قرعه کشی وزارت امور خارجه آمریکا است. اسم کامل این قرعه کشی ویزای مهاجرت گوناگونی نژاد یا لاتاری گرین کارت آمریکا است. آدرس اصلی این سایت dvprogram.state.gov/ESC هست که شما می‌توانید نتایج خود را در زمان تعیین شده در این سایت مشاهده کنید.

فرایند مهاجرت از طریق لاتاری از حساسیت بالایی برخوردار است به همین دلیل باید امور آن را با دقت زیادی انجام دهید. به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌شود حتماً از یک کارشناس یا شرکت متخصص در این زمینه کمک بگیرید؛ حتی اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که به زبان انگلیسی مسلط است، حتماً از شخصی مجرب در این زمینه مشورت بگیرید تا بتوانید با توجه به تجربه آن فرد، یک مهاجرت بی دغدغه و اصولی را تجربه کنید.

نگران نباشید در بخش بعدی یکی از شرکت‌های معتبر که به صورت تخصصی در زمینه لاتاری گرین کارت آمریکا فعالیت می‌کند را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با خیال راحت امور مهاجرت خود را از طریق لاتاری انجام دهید.

طریق استعلام نتایج لاتاری در برتر مهاجر به چه صورت است؟

برتر مهاجر یکی از معتبرترین مؤسسات است. شما می‌توانید تمامی امور مربوط به لاتاری را به کارشناسان مجرب مؤسسه برتر مهاجر بسپارید.

برای ثبت نام لاتاری، مشاهده نتایج لاتاری و امور صفر تا صد رسیدن به خاک آمریکا حتما به برتر مهاجر مراجعه کنید.

سامانه مشاهده نتایج لاتاری برتر مهاجر

شما می‌توانید اطلاعات ثبت نام لاتاری خود را در این سامانه وارد کنید و در کمتر از 24 ساعت نتیجه لاتاری‌تان را دریافت کنید. این سایت کاملاً فارسی است که شما می‌توانید بدون واسطه از این سایت استفاده کنید. همچنین می‌توانید با خیال راحت اطلاعات خود را وارد کنید زیرا صحت تمامی اطلاعات شما را توسط کارشناسان مجرب و با تجربه بررسی می‌شود تا در پروسه لاتاری خود به مشکل برخورد نکنید.

چطور استعلام نتایج لاتاری را از طریق برتر مهاجر چک کنیم؟

 

  1. باز کردن سامانه؛ ابتدا از طریق لینک بالا وارد سامانه خواهید شد و اطلاعاتی که در ابتدای این سامانه نوشته شده را با دقت مطالعه می‌کنید.
  2. وارد کردن اطلاعات؛ این سامانه به طور کلی یک بخش دارد که در قسمت‌های مختلف از شما اطلاعات مورد نیاز را دریافت می‌کند.

- در قسمت اول سال ثبت نام لاتاری را باید وارد کنید. این قسمت به طور پیش فرض روی سال 2023 فعال است. (اگر ثبت نامتان در سال 1400 بوده این گزینه را تغییر ندهید.)

- قسمت دوم مربوط به First Name است که باید اسم کوچکتان را به صورت انگلیسی وارد کنید. (سعی کنید نامتان را دقیقاً مطابق فایل ثبت نام خود وارد کنید؛ اگر این فایل را گم کردید می‌توانید از روی پاسپورت آن را بنویسید.)

- قسمت سوم مربوط به Last Name است. در اینجا نیز همانند نام باید نام خانوادگی خود را به صورت انگلیسی وارد کنید.

- قسمت چهارم مربوط به Confirmation Number است. در این قسمت باید کد کانفرمیشن یا همان کد رهگیری را وارد کنید. در اینجا هم مثل دیگر قسمت‌ها باید کد را با دقت وارد کنید تا نتیجه برای شما از طرف برتر مهاجر ارسال شود.

اگر توجه کرده باشید در این قسمت گزینه‌ای به نام "Confirmation Number را فراموش کرده‌ام" وجود دارد. عزیزانی که فایل خود را گم کردند و دسترسی به کد کانفرمیشن خود ندارند می‌توانند از این گزینه استفاده کنند. با کلیک روی این گزینه از شما به جای کد کانفرمیشن یک ایمیل دریافت می‌کند. ایمیلی که در این قسمت وارد می‌کنید باید دقیقاً همان ایمیلی باشد که هنگام ثبت نام لاتاری وارد کردید.

- قسمت پنجم مربوط به تاریخ تولد شما است که باید به صورت میلادی وارد کنید. این قسمت را نیز با دقت روز، ماه و سال آن وارد نماید

- قسمت آخر مربوط به شماره موبایل شما است. این بخش تنها برای اطلاع رسانی نتایج لاتاری از شما دریافت خواهد شد؛ پس در وارد کردن شماره همراه خود دقت فرمایید.

در آخر نیز گزینه بعدی را کلیک کرده تا به ادامه فرایند استعلام نتایج لاتاری هدایت شوید

نکته: عزیزانی که ثبت نام لاتاری خود را در مجموعه برتر مهاجر انجام دادند نیازی به این سامانه ندارند، زیرا این سامانه به صورت خودکار برایشان نتایج را ارسال خواهد کرد.

شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا چطوریه؟

در ابتدا این موضوع را بدانید که هیچ محدودیت در زندگی، کار، تحصیل و ازدواج تون به جز چند مورد در آمریکا نخواهید داشت. مواردی که شما را دچار محدودیت می کند اهمیت چندانی ندارد. این محدودیت‌ها شامل موارد زیر است:

  • اجازه استخدام در بعضی از کارهای دولتی ندارید.
  • تا زمانی که شهروند این کشور نشدید نمی‌توانید رأی دهید.
  • به هیچ عنوان نمی‌توانید برای ریاست جمهوری کاندید شوید.

قبل از اینکه در مورد شرایط چند ایالت مختلف آمریکا صحبت کنیم اجازه بدید یک اشتباه فکری که در بین مردم رواج پیدا کرده را بررسی کنید. یک سری از افراد بر این باورند که با برنده شدن در لاتاری به آن‌ها پول زیاد یا حتی خانه و ماشین تعلق می گیرد. این باور کاملاً غلط بوده و هیچ کدام از این موارد به هیچ کسی داده نمی‌شود. تنها چیزی که به برندگان لاتاری تعلق می‌گیرد گرین کارت آمریکا است. این کارت مجوزی است که افراد می‌توانند به صورت آزادانه و تا آخر عمر در خاک آمریکا زندگی کنند.

مدل دیگری از لاتاری وجود دارد که با برنده شدن در آن مقدار زیادی پول دریافت می کنید. این مدل لاتاری در آمریکا برگزار می‌شود و اطلاعات درستی در آن در دسترس نیست.

زندگی کردن در ایالت‌های مختلف بستگی به میزان پول در جیب شما و حتی خلق و خوی شما دارد. ایالت‌هایی که جمعیت بیشتری دارد ایالت‌های گران تری محسوب می‌شود. به طور مثال ایالت‌های نیویورک و کالیفرنیا از جمله گران‌ترین ایالت‌ها هست که زندگی در آن برای شما بسیار  هزینه بردارد است.

به طور کلی زمانی که می‌خواهید ایالت مورد نظر و مناسب خود را پیدا کنید باید به چند تا عامل توجه کنید:

  • میزان تمکن مالی
  • مهارتی که در آن تجربه دارید
  • خلق و خوی خودتان

در بین این موارد مهم‌ترین آن‌ها که خیلی باید بهش توجه کنید، مهارت شما است. اگر شما بتوانید ایالتی را پیدا کنید که به مهارت شما بیشتر نیاز داشته باشند، راحت‌تر می‌توانید مشغول به کار شوید و سریعاً به درآمدهای معقول برای زندگی در آن ایالت برسید. برای پیدا کردن ایالت مورد نظر خود می‌توانید با چند سرچ ساده این کار را انجام دهید.

در کل افرادی که در زمینه‌های کامپیوتر، نرم افزار، طراحی وب سایت و ... مهارت‌های لازم را داشته باشند به سادگی می‌توانند در سراسر آمریکا مشغول به کار شوند.

مهارتی که در آمریکا به هیچ عنوان مدرک آن اعتبار ندارد، پزشکی است. زمانی که در حال انجام امور لاتاری خود هستید از شما تعهد می‌گیرند که به هیچ عنوان در خاک آمریکا مشغول به طبابت نشوید. البته اگر به کار طبابت علاقه‌مند هستید می‌توانید دوره‌های آکادمیک را در آمریکا گذرانده و بعد از دریافت مدرک و مجوزهای لازم در آمریکا مشغول به طبابت شوید.

هزینه ثبت نام لاتاری چقدر است؟

همان طور می‌دانید لاتاری یک قرعه کشی است که از سمت وزارت امور خارجه آمریکا برگزار می‌شود. زمان برگزاری در مهر ماه هر سال است. در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در لاتاری آمریکا هستید می‌توانید همین الان ثبت نام خود را در سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر انجام دهید. اگر الان مهر ماه نیست می‌توانید پیش ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهید تا دیگر دغدغه فراموشی برای ثبت نام لاتاری را نداشته باشید. هزینه ثبت نام لاتاری به شرح زیر است:

  • مجرد ازدواج نکرده / مطلقه/همسر فوت شده: مبلغ 150 هزار تومان
  • متأهل یک شانسه (تنها یک پاسپورت برای ثبت نام ضروری است): مبلغ 200 هزار تومان
  • متأهل دو شانسه (شما و همسرتان باید پاسپورت داشته باشید): مبلغ 300 هزار تومان
  • هر فرزند (فرزندان زیر 21 سال): مبلغ 20 هزار تومان

این مبالغ فقط تا پایان شهریور سال 1401 معتبر خواهد بود.

برای دریافت هر گونه مشاوره برای انجام امور لاتاری مثل ثبت نام، مشاهده نتایج و مهاجرت کردن از طریق لاتاری می‌توانید با مشاوران مجموعه برتر در تماس باشید. امیدواریم مهاجرت بدون دغدغه و اصولی را تجربه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه