English

نشانه ها و دلایل شکستن ال سی دی گوشی سامسونگ چیست؟

روی صفحه نمایش گوشی از یک لایه شیشه ای که اصطلاحا به آن گلس گفته می شود قرار گرفته است. این لایه اولین لایه ای است که در مسیر ضربه یا برخورد قرار گرفته می شود و ضخامت بسیار کمی دارد.

نشانه ها و دلایل شکستن ال سی دی گوشی سامسونگ چیست؟

به گزارش خبرگزاری موج، شکستن ال سی دی گوشی های موبایل از رایج ترین مشکلات است که هر یک از ما حداقل یکبار با این مشکل مواجه شده ایم. معمولا شکستن تاچ و ال سی دی موبایل با توجه به نوع گوشی شما قیمت های متفاوتی دارد که گاهی اوقات هزینه آن بسیار زیاد می شود. اما خبر خوب این است که همیشه ضربه به گوشی باعث شکستن مستقیم تاچ و ال سی دی نمی شود فقط گلس ال سی دی موبایل می شکند، مگر اینکه ضربه بسیار محکمی به گوشی بخورد، در این شرایط نیاز است که به یک مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ مراجعه کنید. ما میخواهیم در این مقاله نکاتی را به شما بگوییم تا متوجه شوید چه زمانی گلس گوشی سامسونگ شما شکسته و چه زمانی ال سی دی موبایل. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید تا اطلاعاتی در خصوص شکستن ال سی دی گوشی سامسونگ را به شما بگوییم. اما در ابتدا به شما لایه های مختلف صفحه نمایش گوشی موبایل را معرفی می کنیم.

 

گلس یا پنل شیشه ای که محافظ ال سی دی است؛ اولین لایه صفحه نمایش گوشی

روی صفحه نمایش گوشی از یک لایه شیشه ای که اصطلاحا به آن گلس گفته می شود قرار گرفته است. این لایه اولین لایه ای است که در مسیر ضربه یا برخورد قرار گرفته می شود و ضخامت بسیار کمی دارد. وظیفه اصلی و مهم  این لایه در اصل برای جلوگیری وارد شدن ضربه به ال سی دی و تاچ گوشی می باشد که در لایه های پایین تر قرار دارند. دقت داشته باشید که این لایه با گلس محافظ که جزو لوازم جانبی گوشی است کاملا تفاوت دارد. استفاده از گارد گوشی می تواند از این لایه در مقابل آسیب دیدن محافظت کند.

 

تاچ ال سی دی گوشی؛ لایه لمسی و حساس ترین قسمت صفحه نمایش

دومین لایه که در زیر پنل گلس گوشی قرار دارد، تاچ و یا لمس گوشی نام دارد. این لایه بسیار حساس است و می تواند لمس انگشتان دست را تشخیص بدهد. اصولا تاچ با گلس ادغام شده اند ولی آسیب دیدن گلس به معنای وارد شدن آسیب به تاچ نمی باشد.

 

ال سی دی گوشی؛ صفحه نمایش اصلی گوشی

ال سی دی و یا صفحه نمایش اصلی گوشی در پایین ترین لایه قرار دارد.  ال سی دی از مهم ترین قسمت های صفحه هر موبایل است به همین خاطر لایه های محافظ زیادی بر روی این لایه قرار میگیرد تا از آسیب به LCD موبایل جلوگیری شود. در گوشی های قدیمی تر این لایه از سایر لایه ها جدا بوده اما در گوشی های جدید تاچ و ال سی دی گوشی نیز در هم ادغام می کنند.

 

دلایل اصلی آسیب به LCD گوشی  سامسونگ

  • در معرض حرارت قرار گرفتن موبایل
  • وارد شدن مایعات و آب به داخل گوشی و LCD
  • وارد شدن ضربه مستقیم و غیرمستقیم به LCD  و تاچ گوشی

 

راهکارهایی برای تشخیص اینکه بفهمیم تاچ گوشی شکسته یا ال سی دی:

صفحه نمایش شکسته است ولی تاچ و ال سی دی همچنان کار می‌کند

اگر چنین شرایطی پیش بیاید یعنی اینکه فقط گلس ال سی دی موبایل شکسته است. در این زمان معمولا ترک هایی به شکل شبکه تار عنکبوتی روی گوشی ظاهر می‌شود. برای اینکه مطمئن شوید لایه های دیگر آسیب ندیده است، قسمت های مختلف صفحه نمایش را لمس کنید تا از کار کردن تاچ مطمئن شوید.

 همچنین نباید هیچگونه تغییر رنگ یا پرشی در تصاویر بوجود آمده باشد. کد *#0*# در گوشی های سامسونگ و برخی از گوشی های اندرویدی به شما این امکان را می‌دهد تا با تست صفحه از سالم بودن تاچ و ال سی دی خود اطمینان کامل پیدا کنید.

 

صفحه نمایش روشن است اما تاچ موبایل کار نمی‌کند

در این شرایط ضربه به اندازه ای بوده است که تنها تاچ گوشی از کار افتاده است. در اکثر موارد پنل شیشه‌ای گوشی هم ترک بر میدارد، ولی با اینکه این احتمال وجود دارد که حتی بدون آسیب رسیدن به پنل شیشه ای تاچ از کار افتاده باشد.

گلس

ال سی دی گوشی شکسته و خط های سفید و سیاه بر روی صفحه دیده می‌شود

این یکی از بدترین اتفاق هایی است که رخ می دهد. در این شرایط فقط  ال سی دی گوشی آسیب دیده است و به هیچ وجه نیز قابل تعمیر نمی‌باشد و تنها کاری که م یتوان کرد تعویض تاچ و ال سی دی موبایل است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ضربه شدیدی به گوشی وارد شده باشد. معمولاً در این موارد صفحه سیاه شده یا خط های سفید، مشکی و سبز روی آن ظاهر می‌شود.

 

چگونه می‌توان از آسیب دیدن تاچ و ال سی دی گوشی خود جلوگیری کنیم:

شکستن ال سی دی گوشی اتفاق بسیار رایجی هست که اکثر کاربران تلفن های همراه با آن مواجه می شوند. یک بی احتیاطی ساده کافی است تا باعث ترک برداشتن صفحه نمایش یا آسیب به تاچ و شکستن ال سی دی گوشی شما شود. چنانچه اسکرین گوشی خود را تعمیر کرده‌اید، برای پیشگیری از بروز مجدد این اتفاق، در هنگام استفاده از گوشی نهایت دقت را داشته باشید، و بهتر است گوشی را در محلی که خطر سقوط آن وجود دارد قرار ندهید و از قرار دادن اجسام سنگین در نزدیکی گوشی جلوگیری کنید.

علاوه بر این استفاده از گلس محافظ و گارد ساده ترین و کارآمد ترین روش جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش هستند.

گلس

اگر گلس ال سی دی موبایل آسیب ببیند چکار کنیم؟

برخی اوقات زمانی که گلس ال سی دی آسیب می بیند معمولا کاربر اقدام به تعویض و تعمیر آن نمی کند ولی ایینکار بسیار اشتباه است. درست است که فقط گلس ال سی دی شکسته و گوشی مشا همچنان کار میکند، اما اگر در تعویض گلس ال سی دی موبایل سهل انگاری کنید با کوچیک ترین ضربه ای که به گوشی شما وارد می شود باعث می شود ال سی دی موبایل شما بشکند و مجبور به پرداخت یک هزینه بسیار زیاد شوید. پس اولین کاری که بعد از شکستن گلس ال سی دی باید انجام دهید این است به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید و گوشی خود را برای تعمیر به آن مجموعه بسپارید.

 

 

درباره مجموعه پارس ارتباط لوتوس

پارس ارتباط لوتوس با داشتن سالها تجربه در زمینه تعمیرات موبایل این افتخار را دارد که خدمات خود را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. شما می توانید علاوه بر مراجعه حضوری، به صورت غیر حضوری نیز گوشی خود را برای تعمیرات به مجوعه ما بسپارید. شما می توانید از طریق لینک  https://www.parsertebatco.com وارد سایت ما شوید و از طریق فرمی که در سایت قرار دارد مشکل موبایل و شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. همچنین می توانید با شماره 02691009091 با کارشناسان ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان تیم ما بهره مند شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه