English

روبوفارکس انتخاب اول برای ورود به بازار فارکس

یکی از روش‌های آسان سرمایه‌گذاری، ورود به بازار فارکس است. این بازار روزانه میلیاردها دلار تراکنش داشته و به دلایل متعددی جزو اولین انتخاب‌ها برای سرمایه گذاری است.

روبوفارکس انتخاب اول برای ورود به بازار فارکس

به گزارش خبرگزاری موج، در حال حاضر و با توجه به اتفاقاتی که برای بورس ایران رخ داد، دوباره نگاه‌ها به سمت سرمایه‌گذاری بین‌المللی معطوف شد و دوباره نام فارکس و بروکرها بر سر زبان‌ها افتاد. در بازار اقتصادی بسته‌ی ایران، روش‌های سرمایه گذاری با موجودی اندک وجود نداشته و تنها برای حفظ سرمایه می‌توان به سراغ خرید دلار و طلا رفت. دلار به دلیل کنترل قیمت فرمایشی، عموما روشی برای حفظ سرمایه به شمار رفته و در برهه‌هایی حتی ممکن است از تورم جا بماند. بنابراین، تنها بازاری که به سادگی در اختیار سرمایه‌گذاران با بودجه‌های مختلف قرار گرفته و در اندازه‌ها و ابعاد جهانی است، بازار فارکس است.

بازار فارکس چیست؟

بازار فارکس مکانی برای معامله‌ی جفت‌ها است! بیش از 400 آیتم به صورت جفتی معامله می‌شود. منظور از جفت این است که هر چیزی را باید بر مبنای چیز دیگری خریداری کرد. مثلا، خرید گندم بر مبنای دلار، یا خرید پوند انگلستان بر مبنای دلار و یا حتی خرید سهام یک شرکت خودروسازی معتبر (مثلا پورشه) بر مبنای دلار. از آنجاییکه همه چیز در این بازار به صورت جفتی معامله می‌شود، می‌توان جفت را بر عکس کرد! یعنی به خای جرید گندم بر مبنای دلار، معامله‌ی دلار بر مبنای گندم کرد. مثلا یک تن گندم را فروخت و دلار خریداری کرد. به همین جهت نیز محدودیتی وجود ندارد که بازار در حال صعود باشد یا در حال افت. در هر صورت می‌توان آیتمی را پیدا کرد که معامله کردن آن همراه با سود باشد. در اصطلاح به چنین بازاری، بازار دو طرفه گفته می‌شود و این بدان معناست که سرمایه‌گذار می‌تواند از هر دو طرف بازار، درآمد کسب کند.

مزیت دیگر بازار فارکس در این است که هیچ زمانی بسته نخواهد بود! هر زمانی از روز وارد بازار شوید، می‌توانید سفارش خود را ثبت کرده و یا در همان زمان وارد معامله شوید. این در حالی است که اگر مثلا قصد ورود به بازار بورس ایران را داشته باشید، تنها در ساعات اداری می‌توانید معاملات خود را انجام دهید. از طرف دیگر، بازار فارکس هیچگاه شما را معطل نگه نخواهد داشت. در فارکس، شما طرف حساب بروکر هستید و هر زمان که بخواهید می‌توانید چیزی را بخرید و یا بفروشید، هیچ خبری از تشکیل صف خرید و فروش نبوده و همه به صورت یکسان فرصت معاملات را دارند. هر چقدر که دانش شما بیشتر بوده و بهتر بتوانید موقعیت‌ها را پیدا کنید سود بیشتری از بازار فارکس نصیب شما خواهد شد. اگر مایل هستید در خصوص فارکس بیشتر بدانید، این مقاله را مطالعه کنید.

 

بروکر کیست؟

علاوه بر مزایایی که پیشتر مطرح شد، بازار فارکس امکانات دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد، اما این امکانات از طریق بروکر یا همان کارگزاری فارکس در اختیار شما قرار گرفته و هر چقدر بروکر بهتر باشد، خدمات بیشتری در اختیار شما خواهد بود. از جمله‌ی این امکانات مهم و اختصاصی می‌توان به بونوس و جایزه‌ی افتتاح حساب و همچنین اهرم اشاره کرد. مثلا روبو فارکس یکی از بهترین بروکرهای بین‌المللی بوده که به ایرانیان نیز خدمات می‌دهد. این کارگزاری، بونوس 30 دلاری را برای افتتاح حساب در نظر گرفته که سکوی پرتاب خوبی برای سودآوری معاملات خواهد بود. اما پیش از اینکه هر بروکری را انتخاب کنید، ابتدا باید به چند نکته توجه داشته باشید. این نکات را در ادامه بیان کرده و در انتها در خصوص بروکر روبوفارکس بیشتر توضیح خواهیم داد.

امنیت کارگزاری فارکس

اولین موردی که پیش ا زهر چیز باید به آن دقت کرد، داشتن امنیت و اعتبار است. همانطور که برای خرید اسکناس دلار نزد صرافی‌ای می‌روید که مجوز فعالیت و پروانه کسب و کار داشته باشد، پیش از انتخاب بروکر نیز باید مطمئن شوید که معتبر بوده و با داشتن مجوزهای لازمه، در حال فعالیت است. بررسی امنیت و اعتبار از طریق چک کردن رگولاتوری بروکرها امکان پذیر است. رگولاتوری، مجوز فعالیتی است که توسط نهادهای مالی بین‌المللی اعطا شده و به معنای وجود نظارت مستمر بر عملکرد کارگزار است. پیش از انتخاب بروکر، مطمئن شوید که رگولاتوری‌های CySec یا FSA یا نهایتا آفشور را داشته باشد. رگولاتوری آفشور مخصوص فعالیت در بازارهایی همانند ایران است که در لیست تحریم‌های بین المللی قرار گرفته‌اند. بروکرهایی که قصد فعالیت در ایران را دارند، حتما باید یک شعبه مجزا تاسیس کرده و سپس رگولاتوری آفشور دریافت کنند تا بتوانند در بازارهای ایران، فعالیت داشته باشند. راهنمای کامل انتخاب بروکر را در این مقاله بخوانید تا 8 پارامتر مهم در انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان را فهمیده و خودتان بتوانید با اطلاعات کامل، بروکرهای معتبر را از بروکرهای کلاهبردار تشخیص دهید.

 

چرا روبوفارکس بهترین انتخاب است؟

روبوفارکس از سال 2009 میلادی مشغول به کار بوده و یکی از قدیمی‌ترین بروکرهایی است که در حال حاضر، در بازار ایران فعال بوده و به سرمایه‌گذاران ایرانی خدمات می‌دهد. این کارگزاری نه تنها رگولاتوری معتبر CySec و IFSC را داشته بلکه برای اطمینان مشتریان خود، با کمیسیون مالی نیز قرارداد بسته و حساب مشتریان خود را تا سقف 20 هزار یورو بیمه کرده است. در این صورت، اگر بروز مشکل در عملکرد بروکر باعث ایجاد ضرر و زیان برای مشتریان شود، این کمیسیون مالی با نام Financial Commission خسارات وارده را برطرف خواهد کرد. بنابراین، در صحت عملکرد این کارگزاری هیچگونه شک و شبهه‌ای وجود نداشته و تریدرها می‌توانند با خیال راحت، تمرکز خود را بر روی کسب سود بیشتر از هر معامله بگذارند.

بونوس روبو فارکس

روبو فارکس از مشوق‌های متعددی برای جلب رضایت مشتریان خود استفاده می‌کند. یکی از این روش‌ها، ارائه‌ی بونوس 30 دلاری در زمان افتتاح حساب بوده که بدون چون و چرا در حساب معاملاتی شما واریز خواهد شد. کمترین کاربرد این 30 دلار در آن است که فاصله‌ی حساب از کال مارجین یا کال آوت را افزایش داده و تریدرها می‌توانند ساده‌تر وارد معاملات شوند. یکی از بدترین اتفاقات برای تریدرها، همواره رسیدن سطح موجودی به کال آوت بوده که اتفاقی بسیار وحشتناک است. به همین جهت نیز بروکر روبو فارکس، این حاشیه‌ی امن 30 دلاری را برای مشتریان خود ایجاد کرده است. برای افزایش اطلاعات در خصوص این کارگزاری و نحوه ثبت نام و دریافت بونوس 30 دلاری روبو فارکس این مقاله را مطالعه کنید.

تنوع حساب و پلتفرم های معاملاتی

در کارگزاری روبو فارکس، پنج حساب معاملاتی مختلف وجود داشته تا نیازهای تریدرهای مختلف برطرف شود. از آنجاییکه هر تریدر ممکن است استراتژی متفاوتی داشته و سطح دارایی آن نیز فرق داشته باشد (کمتر یا بیشتر از دیگران باشد)، روبو حساب‌های متنوعی را ارائه کرده که خدمات ارائه شده در آن‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و بالاخره یکی از این پنج حساب می‌تواند نیاز تریدر را برطرف کند. گفتنی است که بسیاری از بروکرها، تنها سه حساب معاملاتی مجزا را در اختیار تریدرها قرار می‌دهند.

روبو فارکس چهار پلتفرم معاملاتی مختلف را آماده کرده و رایگان در اختیار تریدرها قرار داده است. متاتریدر 4 به عنوان رایج‌ترین و مرسوم ترین پلتفرم در کنار متاتریدر 5 (نسخه‌ی جدیدتر و با امکانات بیشتر) ارائه شده‌اند و علاوه بر آن‌ها، پلتفرم‌های سی تریدر و آر تریدر نیز در اختیار مشتریان قرارداده شده است. بسیاری از بروکرها، تنها MT4 یا همان متاتریدر 4 را پشتیبانی کرده و مشتریان آن‌ها هیچ حق انتخابی ندارند.

شارژ ریالی روبو

اگرچه به دلیل تحریم‌ها هیچ بروکری نمی‌تواند روش‌های مستقیم واریز و برداشت ریالی را اجرا کند، اما اکثر این کارگزاری‌های معتبر، روش جایگزینی را برای واریز و برداشت معرفی کرده‌اند. روبو فارکس این تراکنش‌ها را با کمک صرافی فارکس آی آر پی انجام داده و علاوه بر آن، روش‌های متعددی برای شارژ حساب و برداشت از آن معرفی کرده است. برای شارژ حساب روبو می‌تواند از وبمانی، پرفکت مانی، بیتکوین، اتریوم و یا تتر استفاده کنید و یا به سادگی به وبسایت صرافی irpay مراجعه کنید.

نقاط ضعف روبو فارکس

قطعا هیچ بروکری بی عیب و نقص نبوده و ما موظف هستیم در کنار بیان مزایای استثنایی این کارگزاری، نقاط ضعف و کمبودهای آن را نیز بیان کنیم. ضعف اصلی روبو فارکس در یک چیز است. سرعت تیم پشتیبانی فارسی زبان آن کم بوده که این امر ممکن است باعث ایجاد لحظاتی دلهره آور شود (خصوصا زمانی که حساب در معرض خطر قرار گرفته). شاید این تنها مشکل روبو فارکس باشد و در صورت رفع آن، می‌توان انتظار داشت که تعداد کاربران ایرانی آن، چندین برابر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه