English

۱۰ نکته بسیار کاربردی برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک

با کاهش متراژ کلی منازل برای جبران کمبود فضای پذیرایی به نسبت خانه‌های سبک قدیم از مساحت آشپزخانه کاسته شده است.

10 نکته بسیار کاربردی برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک

به گزارش خبرگزاری موج، با کاهش متراژ کلی منازل برای جبران کمبود فضای پذیرایی به نسبت خانه‌های سبک قدیم از مساحت آشپزخانه کاسته شده است. کم شدن فضا سبب ایجاد معضل عدم ‌دسترسی به تمامی وسایل مورد نیاز یک کدبانوی ایرانی شده است. طی این نوشته به دنبال ارائه راهکارهای مناسب به وسیله تغییر در نحوه چیدمان وسایل و بکارگیری المان‌های نوین طراحی جهت رفع مشکلات آشپزخانه‌های کوچک خواهیم بود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا چند نکته کاربردی و اصولی برای دکوراسیون و چیدمان آشپرخانه های کوچک را با شما درمیان بگذاریم.

 

  1. لوازم پرکاربرد و زیبا روی میز

طبیعی است که در طول روز چاقو، قاشق، چنگال، ملاقه و کف‌گیر به دفعات استفاده خواهد شد؛ بهتر است در جهت افزایش فضای ذخیره­سازی وسایل در کابینت‌ها، چنین لوازم پرکاربردی را روی میز و پیشخوان آشپزخانه قرار دهید. همچنین به نمایش گذاشتن ظروف زیبای چینی، میوه‌خوری و تخته‌های برش سبب زیباسازی محیط آشپزخانه و افزایش فضای مورد استفاده کابینت برای نگهداری لوازم ضروری‌تر خواهد شد.

 

  1. دیوار خالی، پر شود!

در هنگام طراحی و ساخت کابینت به ‌دنبال استفاده حداکثری از تمام فضای دیوار آشپزخانه باشید. حتی اگر بنا به دلایل اقتصادی از ساخت کابینت آشپزخانه در متراژ بالا صرف ‌نظر کرده‌اید؛ کافی‌ است با نصب چند قفسه متحرک امکان استفاده حداکثری از دیوار را پیدا کنید. افزایش فضای نگهداری، چیدمان وسایل زینتی در قفسه‌های بدون درب سبب چشم‌نواز شدن آشپزخانه شما خواهد شد. برای این کار شما میتوانید با استفاده از خدمات مشاوره، طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه با قیمت مناسب توسط افراد متخصص در این کار بهره ببرید.

 

  1. تابه و قابلمه روی دیوار آویز شود

 

ماهیتابه و قابلمه دو عضو جدایی­ناپذیر از آشپزخانه بوده و با مدیریت فضای نگهداری آن‌ها می‌توان نظم را به فضای آشپزخانه اضافه کرد. قابلمه‌ها و تابه‌ها در طرح، رنگ، شکل و سایزهای متفاوتی عرضه می‌شود و معمولاً به صورت سرویس یکپارچه خریداری می‌گردند. آویزان کردن قابلمه و تابه روی دیوار به ترتیب بزرگ به کوچک در کنار استفاده از فضای خالی دیوار، نمای بصری زیبای به فضای آشپزخانه نیز خواهد داد.

 

  1. کابینت جزیره متحرک!

استفاده از کابینت متحرک که به اصطلاح جزیره متحرک نامیده می­شود و در ابعاد مناسب حکم میزکار را برای‌ شما خواهد داشت. شما می­توانید در زمان عدم ‌نیاز به جزیزه با بهره بردن از چرخ‌ در قسمت زیرین آن وجود دارد، امکان جابجایی به گوشه آشپزخانه را داشته باشید. همچنین می‌توانید از فضای داخل جزیره برای نگهداری برخی از وسایل پرمصرف استفاده لازم را ببرید.

 

  1. استفاده از سقف آشپزخانه

در طراحی مدرن آشپزخانه‌ها از سقف نیز به خوبی استفاده می‌شود. با نصب تعدادی گیره یا میله به اشکال خاص امکان آویزان کردن وسایل آشپزخانه مانند: تخته‌های چوبی، قابلمه و ماهیتابه را خواهید داشت. در صورت عدم ‌نصب صحیح گیره و میله در سقف و آویز وسایل سنگین‌تر از حد مجاز سبب افتادن لوازم، آسیب به اشخاص حاضر در آشپزخانه و لوازم گران‌قیمت آشپزخانه خواهد شد. از این‌ روی برای نصب این مدل از آویزها از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

  1. رنگ‌آمیزی آشپزخانه

رنگ‌های روشن در بزرگ‌تر دیده شدن فضا و افزایش روحیه افراد نقش موثری دارند. با در نظر گرفتن این نکته بهتر است از رنگ‌های سفید و کرم برای رنگ دیوار و کابینت‌های آشپرخانه بهره ببرید. براق بودن رنگ نیز در بازتاب نور تاثیر مثبتی داشته و سبب روشنی فضای آشپزخانه می‌شود. همچنین در این زمینه می‌توانید از کمک مشاوران و افراد حرفه‌ای در نقاشی ساختمان نیز کمک بگیرید.

 

  1. نورپردازی مناسب

استفاده از پنجره یا دریچه جهت دریافت نور طبیعی خورشید سبب روشنایی بیشتر و سازگار با چشم برای اشخاص حاضر در آشپزخانه خواهد شد. در زمان‌ عدم‌ دسترسی به نور خورشید از نور لامپ‌های مناسب و استاندارد بهره ببرید. وجود نور کافی در روحیه آشپز و بزرگ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه کمک زیادی می‌کند.

 

  1. لوازم مینیاتوری

یکی از دلایل استفاده از خانه‌های کوچک، تعداد کم نفرات اعضای خانواده است. زوج­های جوان در ابتدای زندگی خود می‌توانند از وسایل کارآمد اما با سایز کوچک‌تر و هماهنگ با متراژ آشپزخانه بهره ببرند. یخچال، اجاق‌گاز، سینک ظرفشویی و دیگر لوازمی که با حفظ کارایی ابعاد بزرگ در سایز کوچک‌تر عرضه شده‌اند موجب ایجاد هارمونی لازم در آشپزخانه کوچک شما خواهد شد.

 

  1. ظروف شیشه‌ای

طراحی ظروف شیشه‌ای در دو حالت رنگی و بدون رنگ سبب استفاده توام از زیبای و کارایی محصول خواهد شد. ظرف‌های رنگی را می‌توان به­عنوان بخشی از دکور در جهت افزایش جلوه بصری نیز بکار گرفت. انعکاس نور و نمایان بودن فضای پشت ظروف شیشه‌ای موجب روشن‌ و بزرگ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه می‌گردد.

 

  1. خرید، حذف و انتقال وسایل

قابلمه و ماهیتابه در سایزهای مختلفی عرضه می‌شود و به جز در زمان‌های خاص حضور مهمان از ابعاد بزرگ آن‌ها استفاده نخواهد شد. بهتر است در جهت آزادسازی فضا، سایزهایی که کمتر مورد مصرف هستند به انباری منتقل شود.

انتقال ماشین لباس‌شویی به انباری، حمام، تراس و یا لاندری روم سبب حذف ماشین لباس‌شویی و آزادسازی فضای کاربردی زیادی در آشپزخانه‌های کوچک خواهد شد. از فضای خالی بالای یخچال نیز به­عنوان یک قفسه جهت نگهداری لوازم سبک اما جاگیر بهره ببرید. برای شخص­سازی فضای انباری و لاندری روم نیز می­توانید برای طراحی و ساخت کمد دیواری ریلی و مدرن با بهترین چوب از افراد ماهر کمک بگیرید. خرید وسایل جدید با کارایی بیشتر برای رفع ‌نیاز ساکنین خانه سبب افزایش فضا در آشپزخانه می‌گردد.

 

کلام پایانی درباره آشپزخانه کوچک با کارایی بالا

اوپن چوبی آشپزخانه نیز در کنار ایجاد فضای کافی برای نگهداری وسایل و ظروف آشپزخانه امکان استفاده از یک پیشخوان شیک را نیز ایجاد می‌نماید. اگر تمایل به استفاده از اوپن ندارید نیز می‌توانید به‌طور کل اوپن را از محیط آشپزخانه حذف کرده و فضای ارتباطی آشپزخانه با فضای داخل خانه را گسترش دهید. این امر نیز در بزرگ‌تر دیده شدن آشپزخانه تاثیر خوبی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه