English

از ارز دیجیتال بیشتر بدانید

اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه ارز دیجیتال وجود دارد که می تواند بر روی تصمیمات افراد در زمینه سرمایه گذاری تاثیر گذار باشد.

از ارز دیجیتال بیشتر بدانید

به گزارش خبرگزاری موج ، محبوبیت اخیر ارزهای رمزنگاری شده، کنجکاوی افراد زیادی را در مورد نحوه پیدایش و نیز عملکرد ارز دیجیتال بر انگیخته است. درک تاریخچه کریپتوکارنسی ها و چگونگی به وجود آمدن رمز ارز های دیجیتالی نظیر بیت کوین و نیز فناوری زنجیره بلوکی آن، برای هر فردی که علاقه خاصی به دنیای جدید و در حال توسعه دیجیتال دارد، مهم است.

در حالی که خالق بیت کوین، پادشاه رمز ارز های دیجیتال، تا حدودی مرموز و ناشناخته است، با این وجود اما اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه ارز دیجیتال وجود دارد که می تواند بر روی تصمیمات افراد در زمینه سرمایه گذاری و تجارت در دارایی های نسبتا جدید رمز ارزی، تاثیر گذار باشد.

چالش ارز دیجیتال

ارز های معمولی که ما تاکنون با آن ها سر و کار داشتیم خیلی متفاوت تر از دنیای دیجیتال تازه پدیدار شده رمزارز هاست. از این نظر که دلار و یورو و نیز سایر ارز های فیاتی قابلیت معامله و ردیابی شدن فیزیکی را دارا می باشند در حالی که انواع مختلف رمز ارز تنها در حوزه دیجیتال و در بستر اینترنت وجود داشته و مبادله می شود. از این گذشته، متمرکز بودن سیستم مالی یکی از ویژگی هایی است که با ارز های فیاتی و معمول کشورها در ارتباط است. اما با وجود ارز های دیجیتال دیگر خبری از سیستم مرکزی نظارت کننده وجود ندارد و به بیانی دیگر، تمرکز زدایی از سیستم پرداخت رخ داده است.

ارز دیجیتال

مفاهیم اولیه ارز دیجیتال

تا پیش از این که ارز های رمزنگاری شده به شکل کنونی وجود داشته باشند، تلاش های زیادی در حوزه دیجیتال و پول های الکترونیکی صورت گرفته بود. ایده هایی که در اوایل دهه 80 میلادی در هلند و ایالت متحده با معرفی E-CASH و digicash شکل گرفت، نمونه هایی از این تلاش ها بود. در ادامه این تلاش ها paypal و رقبای آن ایجاد شدند و از رویکردهای ترکیبی برای انجام بخشی از تراکنش های دیجیتالی با استفاده از ارز های موجود، بهره بردند. هنوز هم این ایده های اولیه در تجارت آنلاین و بین المللی در حال نقش آفرینی هستند. از تلاش های بعدی در حوزه دیجیتال و فناوری های زیربنایی آن، می توان به bitgold، flooz، hashcash و b-money اشاره کرد.

بلاکچین و بیت کوین

ارز های رمز پایه مدرن اولین بار در سال 1998 توسط نویسنده ای به نام وی دای، نام گذاری و معرفی شدند. تا اینکه این مفهوم در سال 2009 با انتشار یک مقاله که پایه های بلاکچین و بیت کوین را توضیح می داد، کاملا پدیدار شد. نویسنده مقاله ساتوشی ناکاموتو بود که احتمالا نامی مستعار برای یک فرد یا گروهی خاص محسوب می شد.

بیت کوین خود از یک فناوری به نام بلاکچین استفاده می کند که بنیاد  بیت کوین آن را سیستم حسابداری ورود سه گانه نامیده است. به این صورت که، هر بار یک معامله جدید انجام می شود، فرستنده، گیرنده و شخصی ثالث باید تراکنش ها را تایید و بر سر صحت و درستی آن توافق کنند.

انفجار کریپتوکارنسی ها

بیت کوین تنها بازیگر صحنه بازی ارز دیجیتال نیست، بلکه با افزایش محبوبیت تکنولوژی های رمز ارز ها، ارزهای دیگری نظیر اتریوم، کاردانو، پولکادات، ریپل و ... نیز با استفاده از فناوری بلاکچین مشابه، عرضه شدند و با افزایش تعداد ارزهای دیجیتال با گذشت زمان لزوم آموزش ارز دیجیتال و انواع آن بیش از پیش مطرح می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه