English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد:

نکاتی که افراد مبتلا به فشار خون در مورد کرونا باید بدانند

یکی از گرو‌ه‌های حساس در مقابل کرونا افرادی هستند که به فشار خون مبتلا هستند. در این مقاله نگاهی به ارتباط کرونا و فشار خون انداخته‌ایم.

نکاتی که افراد مبتلا به فشار خون در مورد کرونا باید بدانند

به گزارش خبرگزاری موج، متاسفانه تحقیقات به دست آمده از مبتلایان به کووید 19 نشان می‌دهند کرونا در افراد مبتلا به فشار خون بالا 2 برابر بیشتر از سایر افراد با احتمال مرگ همراه است. طبق این تحقیق افرادی که فشار خون بالا دارند با علائم شدیدتری مبتلا می‌شوند. همچنین کرونا در افراد مبتلا به فشار خون که دارویی برای کنترل آن مصرف نمی‌کنند بیشتر از افرادی است که تحت نظارت‌های پزشکی هستند.

سازمان جهانی بهداشت برای کاهش فشار خون پیشنهاداتی ارائه داده است اما این پیشنهادات باید تحت نظر یک متخصص پزشکی انجام شوند. حال که رفت‌وآمدهای مراجعه به مراکز درمانی احتمال ابتلا به این ویروس را افزایش داده چه باید کرد؟ 

طریق سامانه مشاوره آنلاین پزشکی دکتر ساینا می‌توانید از بهترین پزشکان فوق‌تخصص و متخصص بیماری‌های عفونی، مشاوره کرونا دریافت کنید.

س

کرونا در افراد مبتلا به فشار خون بالا چه تاثیراتی دارد؟

طبق بررسی‌های انجام شده افرادی که فشار خون بالا دارند بیشتر از سایرین در خطر بیماری‌های تنفسی یا آنفلولانزا قرار می‌گیرند. کرونا در افراد مبتلا به فشار خون  علاوه بر ریه می‌تواند به سیستم قلبی و عروقی نیز صدمه بزند، به همین دلیل است که افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماران قلبی نیز در معرض ابتلا به کوید 19 قرار دارند. فشار خون موجب آسیب‌دیدگی عروق شده و جریان خون ورودی به قلب را تحت نظر میگیرد. در نتیجه قلب برای پمپاژ کردن خون سخت کار می‌کند.

این فرآیند ممکن است قلب را ضعیف کند تا جایی که قلب نتواند خون پر از اکسیژن را پمپ کند. کرونا در افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌‌تواند موجب التهاب در ناحیه قلب شود و حتی مستقیما به آن ضربه بزند. اگر افرادی تجمع پلاکت داشته باشند، کوید 19 می‌تواند این پلاکت‌ها را از هم جدا کند و احتمال حمله قلبی را افزایش دهد. پس کرونا در افراد مبتلا به فشار خون باید جدی گرفته شود و این افراد باید بیشتر از سایرین مراقب سلامتی خود باشند و از مشاوره‌های پزشکی استفاده کنند. پزشکان دکتر ساینا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه مشاوره‌های آنلاین و تلفنی پزشکی هستند.

چه دستورالعمل‌هایی برای کنترل کرونا در افراد مبتلا به فشار خون ارائه شده است؟

از آنجایی که این ویروس احتمال مرگ را  در افراد با فشار خونی بالا افزایش می‌دهد باید برای کاهش فشار باید به موارد زیر توجه کرد. این دستورالعمل‌ها برای کنترل کرونا در افراد با فشار خون بالا، توسط سازمان بهداشت جهانی تنظیم شده‌اند.

  1. کم کردن مصرف روزانه نمک
  2. استفاده از میوه و سبزی در تغذیه
  3. ورزش کردن
  4. عدم استعمال دخانیات
  5. نخوردن غذاهای چرب
  6. نخوردن چربی‌های ترانس
  7. اندازه‌گیری فشار خون به صورت روزانه
  8. کاهش استرس
  9. درمان فشار خون

بهترین راه برای درمان، پیشگیری از شیوع بیماری است. بنابراین کرونا در افراد مبتلا به فشار خون بالا باید تحت نظارت پزشکی باشد. آن‌ها باید از داشتن داروی کافی برای کنترل فشار خون اطمینان کسب کنند، داروهای مورد نیاز برای درمان تب را در خانه داشته باشند تا در صورت تجویز پزشک از آن‌ها استفاده کنند، حتی‌الامکان در خانه بمانند و از حضور در مراکز شلوغ خودداری کنند، در صورت حضور در مراکز شلوغ فاصله اجتماعی را رعایت کرده و حتما دستان خود را با صابون بشویند و تمام سطوحی که لمس می‌شوند را ضدعفونی کنند. کرونا در افراد مبتلا به فشار خون باید از طرف افراد و حتی اطرافیانشان جدی گرفته شود.

دکتر ساینا چه خدماتی را پوشش می‌‌دهد؟

استارتاپ دکتر ساینا با بیش از 400 پزشک در 40 زمینه تخصصی فعالیت می‌‌کند. این مجموعه در کنار امکان گرفتن نوبت اینترنتی برای مراجعه حضوری و معرفی مراکز درمانی، مشاوره‌های تلفنی و آنلاین را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. بنابراین در شرایطی که خروج از منزل و رفت و آمد و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌‌دهد، پیشنهاد خوبی است.

با استفاده از خدمات مشاوره کرونا دکتر ساینا در هر مکان و زمانی می‌‌توان با متخصصین پزشکی در ارتباط بود. یکی از مواردی که به دستان متخصصین دکتر ساینا قابل کنترل است، کرونا در افراد مبتلا به فشار خون بالا است. صرفه‌جویی در زمان و هزینه و حتی انرژی از مزایای استفاده از خدمات پزشکی دکتر ساینا است. کافیست اپلیکیشن این مجموعه را روی گوشی تلفن همراهتان نصب کنید یا به سامانه دکتر ساینا سری بزنید. با انتخاب تخصص مورد نظر، مشاهده لیست متخصصین پزشکی و پرداخت مبلغ مشاوره بهترین همراهی را با مجموعه دکتر ساینا تجربه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه