English

دبیر شورای انقلاب فرهنگی:

اعطای نشان استاد ممتازی، اعطای نشان حکمت است

دبیر شورای انقلاب فرهنگی در این آیین اظهار داشت: این اعطای نشان استاد ممتازی همان اعطای نشان حکمتی است که قرآن از آن یاد می‌کند.

اعطای نشان استاد ممتازی، اعطای نشان حکمت است
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای انقلاب فرهنگی در آئین اعطای نشان استاد ممتازی دانشگاه تهران که با حضور وزیر علوم ، رئیس دانشگاه تهران و جمعی از اساتید برگزار شد افزود: شاگرد پروری و حل مسائل جامعه دو مسئولیت اجتماعی اساتید است.

خسرو پناه خاطرنشان کرد: همه این ویژگی که جزء شرایط انتخاب اساتید ممتاز است، در مفهوم حکمت نهفته است.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی افزود: استادان حکیمان زمانه ما هستند چون عمر خود را  با دانش و علم پروری  سپری کردند.

 

بیشتر بخوانید:

مراسم آئین اعطای نشان استاد ممتازی دانشگاه تهران آغاز شد

آئین اعطای نشان استاد ممتازی دانشگاه تهران

 

کشورگشایی از طریق علم در حال انجام است

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این آئین اظهار داشت: دانشگاه تهران نماد و نمود آموزش عالی ایران است و طبیعی است در خیلی از بخش ها علمدار باشد.

وی به دو برنامه خوبی که اخیرا در دانشگاه تهران برگزار شده است اشاره کرد و گفت: این برنامه ها شامل تقدیر از سرآمدان فرهنگی دانشگاه و  اعطای نشان استاد ممتازی می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: کسب مقام استاد ممتازی نتیجه یک عمر جهاد علمی و تلاش صادقانه است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دنیا از طریق علم و فناوری برای خود سرمایه اجتماعی کسب می کند و صادر کردن این علوم سبب قدرت نرم برای کشور می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: وقتی علمی تولید می شود که در کتاب های مرجع و نشریات علمی قرار میگیرد و دیگران به آن رجوع پیدا میکنند افراد با نام فرد و کشورش آشنا می شوند.

وی گفت: وقتی علوم برای افراد رفاه ایجاد کند جذبه ایجاد می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امروز کشور گشایی از طریق علم در حال وقوع است و کشور گشایی از این طریق پسندیده است.

 

اگر خواهان طی کردن مسیر توسعه هستیم باید اساتید را به جامعه معرفی کنیم

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در این آئین اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری مراسم اعطای نشان استاد ممتازی این است که از اساتیدی که نجیب و قانع هستند و با همه وجود برای علم و فرهنگ کشود تلاش کردند، تقدیر کنیم.

مقیمی بیان کرد: کشور ما بشدت نیازمند شناختن این اساتید ارزشمند است.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه کشورمان پیشینه و دیرینه بسیاری دارد، افزود: اگر می خواهیم مسیر توسعه را به معنای واقعی طی کنیم باید این اساتید را به جامعه معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این اساتید ممکن است در خیلی از دانشگاه ها و مکان های کشور حضور نداشته باشند اما اثرات علمشان در کشور جاری است.

وی اظهار کرد: اگر میخواهیم قدرت نرم نظام را ارتقاء دهیم و فرهنگمان را به رخ جهانیان بکشیم تنها راه  آن سرمایه گذاری در زمینه علم است.

زلفی گل عنوان کرد: جامعه ای که اساتیدشان را ارج دهند رستگار می شود.

وی خطاب به رئیس دانشگاه تهران گفت: یک مستند از زندگی اساتید در اولین فرصت بسازید و آن را در اختیار صداو‌سیما را قرار دهید چرا که کشور ما نیاز به امید آفرینی و الگو سازی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه